Vés al contingut (premeu Retorn)

PUCRA ha participat a la VEX Robotics World Championship 2023

L’associació PUCRA de l'EEBE ha representat a Espanya al campionat internacional de robòtica més important del moment, celebrat a Dallas amb els millors equips dels cinc continents.
PUCRA ha participat a la VEX Robotics World Championship 2023

Els membres de PUCRA de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), per segon any consecutiu, han portat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a la final internacional de la VEX World Championship 2023. La VEX Robotics Competition, és la competició de robòtica més gran del món, apareixent fins i tot en els World Record Guinnes. Reuneix cada any a més de 20.000 equips provinents de 70 països diferents, formats per alumnes des d’educació primària fins a joves universitaris. La mundial s’ha dut a terme del 25 d'abril al 4 de maig a la ciutat de Dallas, a Texas, EUA. L’esdeveniment és la recompensa final a l’esforç de tots i cadascun dels participants de les diferents classificatòries.

La VEX Robotics planteja anualment un repte d’enginyeria. L’objectiu proposat enguany, ‘Spin Up!’, consisteix en la construcció de dos robots capaços d’enfrontar-se de forma autònoma i conduïda. A cada partida s’han de cobrir una sèrie d’objectius per tal de poder obtenir punts, com encertar discs a cistelles, recobrir el territori del camp, o crear autodefensa, entre d’altres.

L’equip de PUCRA ha estat treballant conjuntament durant el darrer any per assolir el repte d'aquesta temporada. Com a resultat, han arribat a guanyar diverses partides, el que els ha permès quedar classificats a la final mundial a la meitat de la taula de la categoria VEX U del total de participants (lloc 28 de 53 equips). Els estudiants han afirmat que “l’oportunitat de poder compartir experiències amb altres equips, coneixements tècnics, metodologies de treball i endinsar-se en altres cultures, és el millor dels premis que han pogut aconseguir”.

Empreses líders del sector es reuneixen cada any per trencar amb tots els rècords de participació i assistència, és tal la repercussió de la gran final internacional que arriba al punt de ser retransmesa per la CBS o l’ ESPN, tenint un impacte global en més de 30 països.

Vídeo reel: PUCRA a la VEX World Championship 2023