Estudiants de la UPC prenen el Saló de Plens d l’Ajuntament de Barcelona

Els estudiants han pres el rol de cinc partits polítics municipals ficticis
+
Descarregar

Els estudiants han pres el rol de cinc partits polítics municipals ficticis

En la jornada hi ha participat la vicerectora Maria José Jiménez
+
Descarregar

En la jornada hi ha participat la vicerectora Maria José Jiménez

+
Descarregar

Els estudiants han debatut sobre diferents problemàtiques de la ciutat

+
Descarregar

Integrants del debat, juntament amb el rector Francesc Torres i la vicerectora Maria José Jiménez, i amb els representants de l'ajuntament

Una trentena estudiants de la UPC han participat, l’11 de maig, en un simulacre de Ple de l’Ajuntament de Barcelona per practicar l’oratòria i debatre sobre problemàtiques actuals i reptes de la ciutat. L’activitat l’ha organitzat l’associació DebatUPC.

11/05/2026

Posar-se a la pell d’un regidor o regidora, defensar una moció, practicar l’oratòria i debatre sobre els reptes de la ciutat, en un entorn real com és el Saló de Plens de l’Ajuntament de Barcelona. Amb aquesta premissa, l’associació d’estudiants DebatUPC ha organitzat un simulacre de Ple de l’Ajuntament de Barcelona, amb la participació d'una trentena d’estudiants de diferents centres docents de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

Els estudiants han sortit per un dia de les aules i han assumit el rol de cinc grups polítics municipals ficticis: Partit Socialdemòcrata, Partit Esquera Transformadora, Partit Conservador, Partit Esquerra Nacionalista i Partit de Seguretat i Ordre. Així, han debatut sobre problemàtiques actuals de la ciutat, des de l’habitatge i el lloguer o la mobilitat, fins a la seguretat, el model turístic, així com les polítiques en medi ambient i sostenibilitat, i economia i regulació del mercat. Aquest escenari els ha servit per treballar habilitats com la comunicació, l’argumentació, la negociació i el pensament crític. Una experiència única per entendre la política des de dins i viure com funciona realment un plenari municipal.

En la sessió hi han assistit el rector, Francesc Torres, que ha clos la jornada juntament amb el comissionat de Polítiques d’Infància, Adolescència, Joventut i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona, Javier Rodríguez; la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia; la vicerectora de Docència i Estudiantat, Maria José Jiménez, que ha acompanyat la taula de presidència del Saló de Plens, i la degana de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB). Al final de la jornada, s'han lliurat  els reconeixements acadèmics de 'Millor orador o oradora' i 'Millor equip negociador'.