Eva Miranda, premi Bessel de la de la Fundació Humbolt

El premi Bessel s'atorga a científics/ques excel·lents que han aconseguit el reconeixement internacional per les seves aportacions científiques.

La professora del DMAT i investigadora del programa ICREA Acadèmia ha guanyat el premi Friedrich Wilhelm Bessel-Forschungspreis de la Fundació Alexander von Humboldt. Aquest premi se li atorga en tant que investigadora d’excel·lència que ha assolit un important reconeixement per les seves aportacions científiques. La Fundació Alexander von Humboldt lliura anualment aproximadament 20 premis de recerca Friedrich Wilhelm Bessel a acadèmics de renom internacional de l'estranger en reconeixement als seus èxits destacats en la investigació fins ara i la seva promesa excepcional per al futur. El premi rep el nom de l'astrònom i matemàtic alemany Friedrich Wilhelm Bessel (1784-1846).  Està instaurat des de 2001 i està dirigit a científics/ques de tot el món (excepte alemanys).  Eva Miranda havia estat nominada per aquest premi per l’Universitat de Colònia (Universität zu Köln).

En tant que guanyadora del premi, Miranda durà a terme projectes d'investigació de la seva pròpia elecció a Alemanya intensificant les seves col·laboracions amb els equips de La universitat de Colònia i Heidelberg i es centrarà principalment en el desenvolupament de tècniques de Topologia de Contacte i de Floer per l’estudi d’òrbites periòdiques. En particular en l’estudi dels denominats traps i  plugs desenvolupats pel Professor Geiges en aquest context. També es preveuen diverses col.laboracions en quantització geomètrica i estudi de varietats tòriques.

Eva Miranda, és catedràtica del DMAT, investigadora ICREA, investigadora de l’IMTech-UPC i el CRM, membre del grup de recerca GEOMVAP (Geometria de Varietats i Aplicacions) i directora del Laboratory of Geometry and Dynamical Systems