La RAI distingeix l’investigador Josep M. Font per les seves contribucions científiques en robòtica

Josep Maria Font, distingit per la RAI

Moment de l'entrega del premi a Josep Maria Font

Descarregar

Els guardonats pel premis a investigadors joves de la RAI

Descarregar

Proves de mobilitat amb les dues cames amb l'exoesquelet ABLE, al laboratori del grup de recerca BIOMEC

L’investigador Josep Maria Font, del grup de recerca en Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) de la UPC, ha estat distingit amb un dels premis a investigadors joves de la Real Academia de Ingeniería (RAI), pel seu projecte ABLE, un exoesquelet robòtic per asistir en la marxa i la rehabilitació de persones amb lesions medul·lars, i les seves contribucions en l'àmbit de la robòtica.

16/11/2017

El jurat dels premis Jóvenes Investigadores 2017 de la RAI ha destacat la recerca que duu a terme Josep Maria Font, investigador i professor de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i cap de la divisió de Biomecànica del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB), “en un marc d’elevada activitat internacional i de transferència de tecnologia", i destaca les diverses contribucions científiques de l’investigador en robòtica en les àrees de robòtica mòbil, biomecànica i dinàmica multicos i enginyeria de neurorehabilitació. Així mateix, valora el seu disseny d’ABLE (per Assistive Biorobotic Low-cost Exoskeleton), del que s’han registrat dues patents relacionades amb les innovacions tecnològiques més rellevants del dispositiu.

L’exoesquelet biorobòtic ABLE és un sistema de baix cost, lleuger, personalitzat i fàcil d'utilitzar. Fa servir només els mecanismes i sensors essencials per facilitar la recuperació funcional de la marxa de pacients amb una lesió medul·lar, i té tres components modulars: un sistema d'actuació al genoll que fa la funció de múscul artificial, un sensor situat a la zona de la tíbia que detecta la intenció de l'usuari, i una motxilla que conté l'electrònica i la bateria.

Aquest dispositiu assequible permetrà als pacients amb una lesió medul·lar prendre un paper actiu en la seva pròpia recuperació, promovent la seva independència i estenent el procés de rehabilitació a casa del pacient. L'impacte final serà una millora de la seva qualitat de vida i una reducció significativa dels costos individuals i del sistema sanitari. El projecte ha estat distingit pel programa CaixaImpulse, impulsat per l’Obra Social ”la Caixa” i Caixa Capital Risc.

Més informació: