La UPC agraeix la implicació de la comunitat universitària en les activitats de promoció dels estudis

Descarregar

Francesc Torres, rector de la UPC, a l'acte d'agraïment institucionales a les persones de la comunitat UPC

Descarregar

Núria Garrido, la vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, ha destacat el volum d’activitats organitzades malgrat les circumstàncies provocades per la pandèmia

El 10 de desembre ha tingut lloc l’acte d’agraïment institucional a les persones de la comunitat UPC que han participat, el curs acadèmic 2019-2020, en activitats de promoció dels estudis de grau i màster. Unes activitats que han comptat amb la col·laboració de més de 800 persones, entre PDI, PAS, estudiantat i ‘alumni’ de la UPC.

16/12/2020

L’acte, des de l’edifici Vèrtex del Campus Nord, a Barcelona, i que s’ha pogut seguir virtualment, ha comptat amb la participació del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, i de la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, que ha destacat el volum d’activitats organitzades malgrat les circumstàncies provocades per la pandèmia i les bones dades de preinscripció. La UPC ha augmentat en un 10 % la demanda d’estudis de grau en primera preferència i un total de 6.087 estudiants (un 29 % són noies) han accedit als campus de la UPC.

Posteriorment, ha tingut lloc la taula rodona ‘L’experiència en la promoció dels estudis de la UPC’, que ha comptat amb la participació d’Esther Real, directora de l’Escola de Camins de Barcelona i investigadora del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental; Daniel López Codina, professor de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) i investigador del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC); Luis Carlos Pardo, investigador del Departament de Física i impulsor de projectes de divulgació científica com ara Fisidabo o Visions – STEAM Anella, i Santiago Ordás, professor del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques. La taula ha estat moderada per Annarosa Cánovas, cap del Servei de Comunicació de la UPC.

Vídeo (YouTube): Acte d'agraïment a la comunitat UPC per la participació en activitats de promoció

Accions de promoció en temps de pandèmia

El programa d’activitats d’informació dels estudis i de foment de vocacions STEAM de la UPC ha arribat, el curs passat, a més de 47.000 alumnes de primària i secundària. I és que el curs 2019-2020 s’han realitzat 140 visites a centres de secundària per informar dels graus que imparteix la UPC i 190 visites per apropar les escoles i els instituts als Campus i a la recerca que es desenvolupa a la Universitat, amb una participació de gairebé 10.000 alumnes. S’ha consolidat també el programa Enllaça UPC, que connecta la secundària amb la Universitat i en què participen unes 200 persones de la Universitat entre PDI i PAS.

Les escoles i facultats han organitzat 40 jornades de portes obertes presencials –abans de l’inici de la pandèmia– i 128 virtuals, amb la qual cosa s’ha pogut arribat a més de 9.000 alumnes d’arreu de Catalunya. Pel que fa a les activitats adreçades al foment de vocacions STEAM, i fins a l’inici de la pandèmia, el personal investigador ha impartit 236 conferències de divulgació arribant a més de 13.000 alumnes de secundària: una xifra que representa un increment d’un 29 % respecte el curs passat.

També s’han organitzar 242 tallers STEAM en què han participar 5.500 alumnes i s’ha posat en marxa el pilot del projecte ‘Aquí STEAM UPC’ per atraure més talent femení a la Universitat, en què han participat 28 centres educatius i uns 2.000 alumnes de primària i ESO.

Pel que fa a les activitats de promoció de màster, s‘han organitzat més de 100 sessions informatives virtuals, amb uns 1.600 assistents. En l’àmbit de la promoció internacional, la Universitat ha participat a fires internacionals d’educació superior de 28 ciutats de 17 països. També s’ha començat a participar en diferents fires d’estudis de postgrau en format virtual.