La UPC escala posicions en el rànquing CWUR i se situa al lloc 462 del món

En la classificació general del rànquing CWUR World University Rankings 2017, la UPC se situa entre les 500 millors universitats del món. En concret, puja 12 posicions en relació a l'edició anterior i se situa en el lloc 462 del món, en el top 1,7 %. La Universitat també es posiciona en el lloc 193 d’Europa i en el 14è lloc del sistema universitari espanyol.

17/10/2017

El CWUR World University Rankings 2017, editat pel Centre for World University Rankings, de l’Aràbia Saudita, mesura la qualitat de la formació dels estudiants, el prestigi del professorat i de la recerca de les institucions sense utilitzar enquestes ni dades facilitades per les pròpies universitats. En l’edició 2017 del rànquing s’han analitzat 27.700 institucions i s'han publicat els resultats de les classificades en els mil primers llocs.

Així, en l’edició 2017 del CWUR Workd University Rankings, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) recupera posicions respecte a l’edició anterior i se situa en el lloc 462 del món (l’any 2016 es va posicionar al lloc 474). A escala europea, la Universitat puja una posició i se situa al lloc 193, mentre que, pel que fa al sistema universitari espanyol, perd una posició i es posiciona en el lloc 14è. La UPC es manté també com a segona politècnica estatal i en quart lloc del sistema universitari català.

Quant als indicadors utilitzats, el rànquing CWUR en considera vuit: la qualitat de l'ensenyament, mesurada pel nombre d'alumni que han obtingut algun dels principals premis i/o medalles de reconeixement internacional, ponderat per la dimensió de la universitat (25% de la valoració final); l’ocupació dels alumni, mesurada pel nombre d'aquests ex estudiants que ocupen càrrecs de direcció a les principals empreses del món, també ponderat en funció de la mida de la universitat (25%); la qualitat del professorat, mesurada pel nombre de PDI que ha obtingut algun dels principals prems i/o medalles de reconeixement internacionals (25%); el nombre de publicacions científiques publicades en revistes de prestigi (5%); el nombre de publicacions científiques que han aparegut en revistes d’alt impacte (5%); el nombre de publicacions científiques altament citades (5%); l'impacte internacional, mesurat per l'índex d'impacte h (5%); i, finalment, el nombre de patents internacionals (5%). Pot ampliar-se la informació metodològica seguint aquest enllaç.