Vés al contingut (premeu Retorn)

El vestíbul modernista de l’ESEIAAT de la UPC acull l’exposició fotogràfica “L’Escola Industrial al primer mig segle d’existència”

El vestíbul modernista de l’ESEIAAT de la UPC acull l’exposició fotogràfica  “L’Escola Industrial al primer mig segle d’existència”
Imatge aèria de l’Escola Industrial a principis del segle XX. Donació de Rafel Comes a l’Arxiu Tobella

El proper dia 24 de gener, a les 13h, al vestíbul de l’edifici històric de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), s’inaugurarà  l’exposició ‘L’Escola Industrial al primer mig segle d’existència’ Obriran oficialment la mostra el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, i el president de la Fundació Arxiu Tobella de Terrassa, Aleix Pons. L’exposició exhibeix 16 fotografies de les primeres dècades del segle passat amb l’edifici i els espais de l’Escola Industrial com a protagonista.

A partir del 24 de gener i fins el 28 de febrer, tothom que ho desitgi podrà fer un viatge en el temps per contemplar les beceroles universitàries a la ciutat de Terrassa a través de 16 fotos procedents de la Fundació Arxiu Tobella de Terrassa.

A les fotografies, hom podrà fer-se una idea molt precisa sobre l’evolució de l’Escola Industrial de Terrassa, seu actual de l’ESEIAAT de la UPC, des dels inicis de la seva construcció. També podrà observar com eren els espais docents, les aules o els laboratoris a les primers dècades del segle XX i, fins i tot, la configuració urbanística de la ciutat a la zona que ha esdevingut un campus universitari. I és que, per exemple, gràcies a fotografies com la que va donar l’historiador Rafel Comes a l’Arxiu Tobella, es pot observar amb tot detall els voltants encara agrícoles de l’Escola Industrial a principis de segle XX.

Tal i com explica el president de la Fundació Arxiu Tobella, Aleix Pons, “presentem una selecció de fotografies d’un dels edificis més emblemàtics de l’arquitectura modernista de Terrassa, l’Escola Industrial. Projectat per Lluís Muncunill com un centre de formació modern, va crear-se per oferir els estudis necessaris per nodrir de tècnics qualificats la indústria. Són fotografies de gran format on predomina l’edifici, tant l’exterior com els interiors, i de les primeres imatges que mostren la urbanització de l’entorn. Destaquen el conjunt d’imatges de la seva construcció, inauguració i els primers anys de vida.”

Durant la inauguració, el mateix Aleix Pons explicarà aspectes interessants d’aquesta mostra que ajudaran a contextualitzar històricament les fotografies.

Inauguració de l’exposició “L’Escola Industrial al primer mig segle d’existència”
Dia: 24 de gener

Lloc. Vestíbul modernista de l’ESEIAAT de la UPC (c/Colom1. Terrassa)

Horari de l’exposició