Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Hemeroteca / Bellaterra vol ser pionera en reduir emissions de CO2

Bellaterra vol ser pionera en reduir emissions de CO2

Un estudi de l'ETSAV radiografia l'habitabilitat i la petjada CO2 actual i suggereix vies de millora
Bellaterra vol ser pionera en reduir emissions de CO2

El proper dijous 21 de novembre l’Auditori de l’Escola Ramon Fuster acollirà la presentació dels resultats de l’estudi de dependència del carboni a Bellaterra: Emprenent accions, reduint emissionsA les 19h s’ha convocat a mitjans locals i autonòmics per donar a conèixer les conclusions d’aquest estudi impulsat per un conveni de col·laboració entre el Màster en Intervenció Sostenible en el Medi Construït, MISMeC, de l'Escola d’Arquitectura del Vallès i la Unió de Veïns de Bellaterra.

Per realitzar l’Estudi s’han visitat 40 edificis de Bellaterra. Aquests edificis han permès elaborar un informe sobre el nivell de dependència de Carboni de la urbanització. Al març, els alumnes del MISMeC van començar a analitzar els edificis participants comprovant diferents dades com l’any de construcció de la casa, el sistema de calefacció utilitzat o els hàbits de consum energètic dins dels edificis.

Bellaterra ha aconseguit un full de ruta per millorar la seva eficiència energètica i habitabilitat

Gràcies a aquest anàlisis, Bellaterra ha aconseguit una radiografia del seu nivell de dependència del carboni i un full de ruta per millorar l’eficiència energètica i l’habitabilitat dels seus edificis.

Però aquesta, no és l’única iniciativa en termes de sostenibilitat que s’ha impulsat a Bellaterra. Aquest estudi s’emmarca dins el projecte Bellaterra + Sostenible 2030 , promogut per la Unió de Veïns de Bellaterra. Aquest té com a objectiu impulsar múltiples accions en la línia de la sostenibilitat i la reducció d’emissions. D’aquesta manera, també s’aconseguirà millorar la qualitat de vida dels bellaterrencs mentre es contribueix a la lluita contra el canvi climàtic.

Presentació de l'estudi sobre la petjada de carboni a Bellaterra

Les arquitectes titulades en el màster Salma Abraham i Carlota de la Presa van apuntar que cada bellaterrenc genera 6,6 tones de CO2 l'any, i van fer èmfasi en la necessitat de compartir. Es va mostrar un resum de l'estudi en profunditat sobre el mode de vida dels bellaterrencs pel que fa a l'habitabilitat, el consum energètic, la mobilitat i altres aspectes responsables de la petjada de carboni
Més informació al diari El Món [https://elmon.cat/bellaterradiari/societat/exit-presentacio-lestudi-sobre-petjada-carboni-bellaterra].