L'investigador del BSC David Carrera, guardonat amb una medalla en els premis “Agustín de Betancourt” per a Joves Investigadors de la RAI

21 Novembre 2018
El lliurament de premis va tenir lloc el 20 de novembre a Madrid i va ser encapçalada pel president de la RAI, Elías Fereres.

L'investigador del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC) David Carrera, líder del grup de Data Centric Computing, ha estat guardonat amb una medalla dels premis “Agustín de Betancourt” per a joves investigadors que concedeix la Real Academia de Ingeniería (RAI).

La Comissió de Premis de la RAI ha valorat i destacat de David Carrera seves contribucions a l'Enginyeria Informàtica a l'àrea de la gestió i optimització d’infrastructures per a càrregues de treball intensives en dades i la seva àmplia col·laboració amb empreses de referència a nivell mundial en el camp de la Informàtica.

El premi Agustín de Betancourt y Molina reconeix els investigadors o professionals que hagin realitzat contribucions originals i rellevants en qualsevol dels àmbits de l'enginyeria, valorant específicament els aspectes relacionats amb la transferència de tecnologia.

Sobre David Carrera i la seva recerca
David Carrera és professor agregat del Departament d'Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i és també el responsable del grup de recerca Data-Centric Computing al BSC. Carrera ha estat guardonat amb un ERC Starting Grant el 2014 pel projecte HiEST. També va ser reconegut amb el premi ICREA Acadèmia l'any 2015. El Consell Europeu de Recerca (ERC) va tornar a reconèixer, el 2017, la seva activitat de recerca amb un ERC Proof of Concept per al projecte Hi-OMICS. L'any 2018, un projecte liderat pel Dr. Carrera va ser seleccionat pel programa MIT-Spain "la Caixa" Foundation Seed Fund que promou la investigació de frontera, fomentant la col·laboració entre les institucions espanyoles i el Massachusetts Institute of Technology (MIT). El 2018 va fundar NearbyComputing SL, una start-up centrada en l'orquestració dels serveis 5G i l’Internet de les Coses (IoT per les sigles en anglès).
El Dr. Carrera i el seu equip tenen una profunda experiència en la definició d’estratègies per a la col·locació de tasques i la modelització de rendiment per a conjunts heterogenis de càrregues de treball. També tenen una gran experiència en les estratègies d'ubicació de dades per a l'execució de càrregues d'anàlisi de dades. Els resultats de les seves activitats de recerca han atret l'interès dels principals actors industrials del sector en els últims anys.