Més de 250 escolars presenten projectes de recerca sobre la llum a la segona edició del congrés Recerkids, a la UPC

S'inaugurarà el dia 10 de maig, a partir de les 9.15 hores, el congrés de recerca científica Recerkids de 2019, que se celebra a la sala d'actes l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC, i que està adreçat a l'alumnat d'Educació Primària per fomentar vocacions científiques entre les generacions més joves.

11/11/2019

El director general de Recerca de la Generalitat de Catalunya, Joan Gómez Pallarès, inaugurarà demà el segon dels quatre congressos de recerca científica Recerkids de 2019, que se celebra a l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). A l’acte també hi serà present la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Gemma Fargas.

Recerkids és una iniciativa de la Secretaria d’Universitats i Recerca adreçada a l’alumnat d’Educació Primària per fomentar vocacions científiques entre les generacions més joves. L’edició d’enguany ha comptat amb la participació de més de 4.700 estudiants de 5è i 6è de primària d’un total de 110 centres d’arreu de Catalunya.

Al llarg del curs, les escoles han dut a terme recerques científiques centrades en aquesta edició entorn de la temàtica de la llum i ara n’exposen els resultats en el marc de quatre congressos a Lleida (el passat 3 de maig, a la UdL), Barcelona (demà, a la UPC), Tarragona (URV, 14 de maig) i Vic (UVic-UCC, 28 de maig).

El congrés de Barcelona comptarà amb la participació de 11 escoles, 256 alumnes i 30 mestres, i se celebra en coordinació amb la UPC, que en cedeix els espais i organitza els tallers experimentals amb la participació de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).