L’exalumne del CITM Bernat Armangué, premi Pulitzer 2023

Bernat Armangué, exalumne dels estudis en Fotografia al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, ha guanyat el premi Pulitzer 2023 de fotografia per la seva tasca en la cobertura de la guerra a Ucraïna com a membre de l’agència Associated Press.

Associated Press (AP) s’endú dues de les distincions més importants: la de servei públic, per informar amb valentia sobre el lloc dels fets des de la ciutat ucraïnesa de Mariupol, i també la de breaking news (fotografia d’última hora), per la cobertura durant els primers dies del conflicte bèl·lic.

A l’equip de sis fotoperiodistes d’AP figuren només dos fotoperiodistes espanyols: Bernat Armangué i Emilio Morenatti, que ja va guanyar aquest reconeixement el 2021 per les fotografies fetes durant la pandèmia.

Una dona ferida després d’un atac rus que jeu dins d’una ambulància abans de ser traslladada a un hospital a Kherson, al sud d’Ucraïna, el dia 24 de novembre del 2022, és la fotografia de Bernat Armangué, alumni del CITM, que ha resultat premiada.

Els Premis Pulitzer són una sèrie de 21 guardons relacionats principalment amb el periodisme i les lletres que s’entreguen per la Universitat de Colúmbia, als Estats Units, convertint-se en el màxim i més prestigiós reconeixement a la tasca professional d’aquells que es dediquen a la informació.

Bernat Armangué fa més de 20 anys que treballa com a fotoperiodista, i des de 2005 a l’agència de notícies nord-americana Associated Press, des d’on ha cobert temes d’actualitat o esdeveniments polítics internacionals. El seu treball ha estat reconegut amb nombrosos guardons, entre els quals destaquen el Robert. F. Kennedy Journalism Award, Overseas Press Club, Picture of the Year i World Press Photo. Ara hi suma aquest Pulitzer 2023.

Podeu seguir el seu treball a través del compte d’Instagram: https://www.instagram.com/bernatarmangue/

Enhorabona, Bernat!