Vés al contingut (premeu Retorn)

Torna la Setmana Cultural de la UPC a Terrassa amb més de 50 activitats

Des de dimarts 9 de maig i fins dijous dia 11 tindrà lloc la Setmana Cultural de la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC) a Terrassa, que organitzen les delegacions d’estudiants amb un programa que consta de més d’una cinquantena d’activitats molt variades. La comunitat universitària egarenca podrà gaudir durant tres dies d’esports, concursos, jocs, conferències, tallers, teatre, gastronomia, castells i molta música. La Setmana Cultural es tancarà amb una macrofesta a la sala La Rasa de Terrassa.

El dia 10 de maig a les 16 h, equips formats per  dos o tres estudiants de la UPC a Terrassa es tancaran al laboratori de Medi Ambient de l’Escola Superior d’enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) per fabricar amb una formulació predeterminada, o una altra que ells creïn, la pilota de polímer que més boti. Aquest és el repte proposat pel Departament d’Enginyeria Química i que s’ha batejat com el Bouncy Ball Challenge (BBC), el primer concurs d’aquestes característiques que es realitza a la Setmana Cultural. Els estudiants disposaran de 40 minuts perfabricar la seva pilota. Tot seguit, al vestíbul de l’edifici històric de l’ESEIAAT, competiran per aconseguir el bot més alt.

Aquesta és una de les més de 50 activitats que tindran lloc a la Setmana Cultural de la UPC a Terrassa, que aquest curs arriba amb la meixa força que tenia abans de la pandèmia. La comunitat universitària podrà competir en partits de bàsquet, pàdel, vòlei, esquaix, futbol, escacs i, fins i tot, jocs de taula. També hi ha un concurs d’oratòria i un torneig de Mario Kart o de Valorant. El teatre té el seu espai amb tres representacions d’una micro-obra titulada ’Entrevista de feina‘, de Clara Puig, a càrrec de Mireia Ros i Marta Hernández, de la companyia UPC Terrassa.

Els universitaris i les universitàries també podran participar de tallers d’estampació, de figures d’animació, de renderització i escultura, de ChatGPT, de creació de cinemàtiques de Roblox o de textils intel·ligents. Tothom que s’acosti al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) podrà comprar obres originals dels estudiants en un Artist Alley.

Per la seva part, l’ONG Greenpeace oferirà una conferència sobre l’emergència climàtica i  el Centre per a la Cooperació i el Desenvolupament  (CCD) de la UPC presentarà els projectes que ha dut a terme al llarg dels seus 30 anys d’existència.

La música té el seu lloc destacat: entre DJ’s, grups o solistes, en total hi haurà una dotzena de concerts. El plat fort tindrà lloc el dijous dia 11 a la plaça del Campus, amb quatre grups en directe des de les 16 h fins passades les 21 h. A les 23 h tots l’estudiantat celebrarà la festa gran de la universitat a Terrassa, al local La Rasa.

Finalment, cal destacar un canvi important respecte a les anteriors edicions. Les tradicionals paelles de germanor del dijous es cuinaran i es menjaran també dimarts i dimecres.

La major part de les activitats tindran lloc a l’aparcament de l’edifici TR5  (c. Colom, 11), a l’edifici TR1 (c. Colom, 1) , al CITM (c. de la Igualtat, 33) i a la plaça del Campus.

Programa, calendari i horaris de la Setmana Cultural de la UPC a Terrassa