Vés al contingut (premeu Retorn)

28 membres del PAS s'han format en cooperació universitària al desenvolupament

Per primera vegada aquest any s'ha inclòs la cooperació universitària al desenvolupament en el pla de formació del PAS, i 28 persones s'han format en aquest àmbit a través del Servei de Desenvolupament Professional
28 membres del PAS s'han format en cooperació universitària al desenvolupament

Aquest any s'ha inclòs a l'Eix 0 del pla de formació del PAS, el corresponent a "Recolzament de les polítiques de caràcter social a la UPC", la cooperació universitària al desenvolupament (CUD). En aquesta col·laboració entre el CCD i el SDP s'han proposat dues accions formatives: "La cooperació al desenvolupament humà sostenible a la UPC", adreçat de manera general a tot el col·lectiu del PAS, i "Com fomentar la participació de l'alumnat en cooperació universitària al desenvolupament", adreçat específicament a administradors/es de centre i persones que intervenen en processos com l'acollida de nous estudiants o la matrícula.

Un total de 28 persones han participat en les dues accions formatives, que van ser dinamitzades per l'equip tècnic del CCD i van comptar amb la col·laboració d'Enric Centelles, PAS del Campus del Baix Llobregat, que va explicar la seva experiència en projectes de cooperació al desenvolupament al Brasil i als camps de refugiats saharauis a Algèria. Els principals objectius d'aquesta formació eren obtenir una visió general de l'activitat CUD a la UPC i conèixer les diferents vies de participació, tant per al PAS com per a l'estudiantat.

Hem demanat a Pilar Batanero, cap del SDP, que ens expliqui el seu parer sobre la inclusió de la CUD en el pla de formació "L'eix 0 del pla de Formació PAS té l'objectiu d'impulsar i donar suport a la sensibilització i al coneixement entre el PAS de les campanyes i polítiques de responsabilitat social de la universitat. Com a membres de la comunitat universitària tenim el compromís i la responsabilitat de promoure la cooperació i la solidaritat com a valor propi de la UPC i contribuir a un món més equitatiu per ara i pel futur. Aquesta activitat neix a partir de la col·laboració del CCD-SDP i de la inquietud de millorar el coneixement que es té d’altres realitats, cercant la complicitat del PAS en el repte de construir un món més just a partir del seu dia a dia i dels projectes que es porten a terme en els diferents àmbits professional de la universitat, que impacten en la pròpia comunitat universitària i en la societat en general. Com a part fonamental de la seva missió al servei de la societat la universitat ha de participar activament en el foment de la solidaritat i l’equitat entre els pobles i en la promoció d’un millor desenvolupament humà i sostenible en un món desigual. La seva responsabilitat social i el Programa Solidari UPC, que es duu a terme amb recursos provinents de la Campanya 0’7%, s’alinea amb altres agents per millorar les condicions de vida de poblacions desfavorides."

Els participants en les sessions formatives han expressat la seva satisfacció, tant pels continguts i formats de les sessions, que han valorat molt positivament, com per haver-se pogut aproximar al coneixement de l'activitat de cooperació universitària al desenvolupament de la UPC.