Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Noticies

Notícies del CCD
  • El passat 28 de maig es va resoldre la Convocatòria d'Ajuts del CCD 2018, a través de la qual es donarà suport a una seixantena de projectes, impulsats i liderats per la comunitat universitària de la UPC en col·laboració amb entitats, ONG i institucions d'educació superior i de recerca.

• HEMAV Foundation proposa usar drons per afrontar reptes com la pèrdua de cultius per les plagues de llagosta, o el rescat d'embarcacions a la deriva al Mediterrani, en col·laboració amb l'EETAC de la UPC

• El proper 30 de maig, la UPC investirà doctor ‘honoris causa’ l’optometrista Donald R. Korb, un referent en el camp de les lents de contacte i la superfície ocular. Korb serà, a més, el padrí d’honor del projecte ‘Mirades solidàries’ que posa en marxa el Centre Universitari de la Visió (CUV) per garantir l’accés de persones en situació de vulnerabilitat a tractaments especialitzats de salut visual.

• Durant la #SetmanaNatura, exposició de l’ONG Mineria per al Desenvolupament de la UPC Manresa que mostra les activitats de cooperació que es duen a terme a Amèrica del Sud en el marc de la mineria artesanal i amb el suport del Centre de Cooperació i Desenvolupament (CCD).

• El proper dimecres 23 de maig, a l'EPSEM es durà a terme la taula rodona amb diferents agents que treballen a la UPC entorn de l'enginyeria i la cooperació.

• Ens volem fer ressò d'un manifest que estan promovent persones individuals, vinculades amb Nicaragua, arran de la crisi política que s’està vivint al país. Persones i col·lectius que treballen amb Nicaragua i estudiants i persones nicaragüencs estan promovent l'adhesió de membres de les universitats al comunicat adjunt.

• Enginyeria Sense Fronteres llença la sisena edició de premis per a Treballs de Fi de Grau i Màster sobre Enginyeria, Cooperació per al Desenvolupament i Drets Humans. El termini màxim de presentació serà el dia 1 de juny de 2018.

• Des de L'ALTRE FÒRUM organitzen una taula rodona i posterior debat sobre pràctiques universitàries en l'àmbit de l'Economia Cooperativa, Social i Solidària.

• El passat 28 d'abril va prendre possessió com a directora del CCD la professora de l'ETSETB Eva Vidal. En un acte a la Sala de Juntes del Rectorat, Eva Vidal va indicar la seva voluntat de fer de la UPC un referent en cooperació i voluntariat.

• Els dies 16, 21 i 22 de març es van desenvolupar a Maputo, Moçambic, diverses ponències i seminaris en relació amb el projecte "El sistema d'espais col·lectius dels barris populars de Maputo", participant de la convocatòria d'ajuts del CCD del 2017