Ciència-Ficció a la UPC
INICI NOVETATS LA COL·LECCIÓ PREMI UPC ENLLAÇOS
NovetatsCIÈNCIA-FICCIÓ A LA UPC: Novetats
2020-01-31
El Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya convoca el Premi UPC de Ciència-Ficció 2020
2020-01-15
Candidats al premi Philip K. Dick 2020
2020-01-13
Premi Robert A. Heinlein 2020
2019-12-23
XXXI Certamen Literario Alberto Magno de Ciencia Ficción (2019)
2019-12-13
Brumal: revista de investigación sobre lo fantástico
2019-12-11
Lois McMaster Bujold, Gran Mestra de la CF
2019-11-19
X Premi TerBi de relat fantàstic: “Viatges en el temps”
2019-07-22
I Premi Pragma de relat de ciència-ficció
Poden optar al premi les narracions inèdites que es puguin enquadrar dins del gènere de la ciència-ficció.

Les obres, que es poden escriure en català, castellà, anglès o francès, es poden presentar per correu postal o per correu electrònic.
El termini de presentació dels originals de l’edició de 2020 s’acaba el 31 de maig de 2020, a les 14 hores

D’acord amb l’opinió del jurat, es concedirà un premi de 2.000 euros i, si el jurat ho considera adient, una menció especial honorífica. Opcionalment també es podrà concedir una menció honorífica a la millor narració presentada per un membre de la UPC.
El premi consistirà en l’edició i publicació de l’obra guanyadora en format digital i en format paper. L’edició es farà conjuntament entre la Universitat Politècnica de Catalunya i l’editorial Apache Libros, dins de la col·lecció “Biblioteca de Ciencia Ficción en Español”.

Consulta les bases completes

Font: Consell Social de la UPC
Candidats al premi Philip K. Dick 2020
El premi Philip K. Dick s'atorga a la millor novel·la de ciència-ficció publicada en rústica als Estats Units l'any anterior.
Els candidats d'aquesta edició són:
The Outside, Ada Hoffmann (Angry Robot)
Velocity Weapon, Megan E. O’Keefe (Orbit)
All Worlds Are Real, Susan Palwick (Fairwood)
Sooner or Later Everything Falls into the Sea, Sarah Pinsker (Small Beer)
The Rosewater Redemption, Tade Thompson (Orbit)
The Little Animals, Sarah Tolmie (Aqueduct)
Font: Locus
Premi Robert A. Heinlein 2020
El premi Robert A. Heinlein destaca l'obra dels escritors que han fomentat temes relacionats amb l'exploració espacial. El premi de l'edició del 2020 és per l'autor Vernor Vinge.
Font: Locus
Llibres de l'autor a les biblioteques de la UPC
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
XXXI Certamen Literario Alberto Magno de Ciencia Ficción (2019)
El certamen literari Alberto Magno, organitzat per la Facultad de Ciencia y Tecnología de la UPV, ha atorgat el primer premi al relat "Venus elevado a la V" de l'autor Raúl Gonzálvez de Águila (Almería).
Font: Noticias ciencia-ficción
Brumal: revista de investigación sobre lo fantástico
La revista Brumal, ha publicat el segon número de l'any, un monográfic sobre el fantàstic i la ideologia.
Font: Brumal
Lois McMaster Bujold, Gran Mestra de la CF
La Science Fiction and Fantasy Writers of America, ha anunciat que Lois McMaster Bujold ha estat nomenada Gran Mestra per les seves contribucions a la literatura de ciència-ficció i fantasia.
Font: SFWA
LLibres de Lois McMaster Bujold a les biblioteques de la UPC
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
X Premi TerBi de relat fantàstic: “Viatges en el temps”
La TerBi convoca la dècima edició del seu premi per a relats de ciència-ficció, fantasia o terror escrits en castellà.
Data límit de presentació dels originals: 31 de març de 2020
Font: Consulta les bases a "Novedades TerBi"
I Premi Pragma de relat de ciència-ficció
Premi convocat per la Fundación Asimov per relats originals e inèdits de ciència-ficció (ficció especulativa de base científica) escrits en castellà, ambientats en el present, present alternatiu o futur proper.

Plaç d'admisió dels originals: de l'1 de setembre de 2019 fins el 21 de març de 2020. Bases del premi.
Font: Fundación Asimov
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
© Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.
webmaster.BRGF@upc.edu
Biblioteca Rector Gabriel Ferraté