Manual d’ús i estil a les xarxes socials de la UPC

Aquest document té com a objectiu principal definir i establir els principis generals per a la creació i gestió de comptes institucionals de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) a les xarxes socials.

És un manual que s'adreça, especialment, a les persones que gestionen comptes oficials de les unitats acadèmiques i de recerca i els serveis de la UPC (serveis, centres docents, departaments, centres de recerca i centres específics de recerca, instituts propis, biblioteques). Tanmateix, també se'n recomana l'ús a totes aquelles persones que ostenten càrrecs de representació a la Universitat i ho fan explícit en els seus perfils a les xarxes socials.

El manual també té com a objectiu establir els criteris generals a seguir pels perfils o comptes institucionals a les diferents xarxes socials.

El Servei de Comunicació de la UPC gestiona, de forma coordinada, la presència de la UPC a través de comptes oficials en diferents xarxes socials:

En els darrers anys, però, la presència de la UPC a les xarxes socials s'ha multiplicat i diversificat a partir de la creació de múltiples perfils i comptes institucionals vinculats a unitats i serveis de la Universitat. Per aquest motiu, cal crear un manual que estableixi uns criteris comuns de creació i gestió dels perfils institucionals a les xarxes socials que unifiqui la imatge de la UPC en aquests nous canals de comunicació i que ajudi a incrementar el potencial comunicatiu dels missatges que genera la comunitat UPC.

Per elaborar aquest manual d'ús s'han utilitzat com a referència altres manuals editats per altres institucions o universitats, com ara:

• García-Gordillo, M., Ramos-Serrano, M., Fernández García, S. Manual de uso y estilo de redes sociales de la Universidad de Sevilla [en línia]. Sevilla: Universidad de Sevilla. 2017. [Consulta: 7 gener 2018]. Disponible a: <https://hdl.handle.net/11441/69660>
  • Universitat Oberta de Catalunya. Guia de Xarxes de la Universitat Oberta de Catalunya [en línia]. [Consulta: 7 gener 2018]. Disponible a: <http://guiaxarxes.blogs.uoc.edu>