Persones i projectes premiats en les edicions anteriors

13è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2022

Investigadora o equip d'investigació liderat per una dona

Dra. Marta Guardiola, amb el projecte Detecció precoç del càncer colorectal mitjançant visió amb microones.

Menció especial

Dra. Zaida Álvarez pel projecte Neuroheal: Artificial Extracellular Matrix Scaffolds of Mobile Molecules Enhance Maturation of Human Stem Cell-Drived Neurons

Investigador o equip d'investigació liderat per un home

Dr. Adriano José Camps, i l'equip format per Joan Francesc Muñoz Martín, Joan Adrià Ruiz de Azúa, Lara Fernández, Adrián Pérez Portero, David Llavería , Cristoph Herbert i Miriam Pablos, pel projecte FFSCat: the 1st CubeSat-based ESA Third Party Mission contributing to the Copernicus program to Monitor Essential Climate Variables of the Water Cycle.

12è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2020

Investigadora o equip d'investigació liderat per una dona

"Exoesqueleto pediàtrico ATLAS" realitzat per la Dra. Elena García Armada del CSIC al Centre d'Automàtica i Robòtica de Madrid.

Investigador o equip d'investigació liderat per un home

"Voltage Control of Magnetism in Nanoescale-Engineered Materials: A New Concept for Energy-Efficient Data Storage, del Sr. Jordi Sort i equip (Departament de Física de la UAB)

11è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2018

Guanyador

"Cel·les fotovoltaiques orgàniques basades en nanofotònica amb eficiència a escala de rècord", realitzat pel Dr. Jordi Martorell i Pena, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

10è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2016

Guanyador

"Nanomateriales para la separación de gases: Membranas poliméricas de matriz mixta basadas en nanoláminas metalorgánicas" realitzat pel Dr. Francesc X. Llabrés i Xamena, de l'Institut de Tecnologia Química, de València.

9è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2014

Guanyador

"Tècniques avançades per a receptors de navegació per satèl·lit (ARTEMISA)", presentat pel Dr. Pau Closas juntament amb el Dr. Carles Fernandez-Prades, del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya.

8è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2012

Guanyador

"Desarrollo de un prototipo de Head-Up Display avanzado en nanotecnología", de l'equip dirigit pel senyor Valerio Pruneri de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

7è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2010

Guanyador

“PAU: una nueva familia de sensores de observación de la Tierra”, de l’equip dirigit pel professor Adriano Camps Carmona, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya.

6è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2008

Guanyador

"Disseny eficient de processadors mitjançant particionat de components", dirigit pel professor Antonio González, catedràtic del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC i director del Centre UPC/Intel Barcelona Research Center.

5è Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2006

Guanyador

"Metamaterials": un nou concepte per al disseny de sistemes de comunicacions de l’equip dirigit per Ferran Martín Antolín i format per Jordi Bonache Albacete, Joan García García, Ignacio Gil Galí, Marta Gil Barba i Francisco Aznar Ballesta.

4rt Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2004

Guanyador

“Desenvolupament d’un nou codi d’elements finits per a l’estudi de la hidrodinàmica de vaixells. Aplicacions al disseny de velers de la Copa Amèrica”, realitzat pels professors Eugenio Oñate, del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria  i Julio García, del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques , ambdós de la UPC, amb la col·laboració del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE)  i de l’empresa Compass Ingenieria y Sistemas, SA, entre d’altres empreses del sector naval.

3r Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2002

Guanyador

"Limitador de corrent de falta superconductor", projecte desenvolupat per un equip de l'Institut de Ciència de Materials de Barcelona, del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) , dirigit pel professor Xavier Obradors, i format pels doctors Teresa Puig, Xavier Granados i Felip Sandiumenge.

2n Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2001

Guanyador.

"TIGER-SHEBA",  de l'equip coordinat per Joseba Quevedo, del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial , pel desenvolupament d'un nou sistema intel·ligent per detectar i diagnosticar fallades en temps real de turbines a gas per a plantes industrials.

1r Premi Duran Farell d'Investigació Tecnològica 2000

Guanyador

MIRAS/SMOS: Disseny d'un radiòmetre embarcat en satèl·lit per al predicció del clima, realitzat pel grup d'Enginyeria Electrònica i Fotònica de la UPC, finançat amb fons públics procedents de l'Agència Espacial Europea (ESA) i de la Comissió Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT). aquest projecte és la base per desenvolupar un sistema per a la predicció meteorològica a través de la mesura global de la humitat del sòl i de la salinitat dels oceans, i comporta importants repercussions en la millora de la qualitat de vida.