Vés al contingut (premeu Retorn)

Abitari, la startup que revoluciona la gestió interna dels hotels

L'empresa, actualment allotjada a l'Espai Emprèn de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), està fent-se un lloc a la indústria hotelera nacional amb un sistema que connecta els serveis de l'hotel millorant la seva eficiència, tant internament com de cara al client
Abitari, la startup que revoluciona la gestió interna dels hotels
L'equip d'Abitari a l'Espai Emprèn de la UPC

Són les 10 del matí, primer dia de vacances, s'obre la porta de l'habitació de l'hotel – Neteja! -. Aquesta situació respon a un dels errors més comuns que es donen als hotels, "la falta de comunicació entre la recepció i el personal de neteja", comenta Eloi Hernández, un dels fundadors d'Abitari. Circumstàncies similars es donen en el dia a dia en una indústria hotelera que encara treballa de forma antiquada en molts aspectes

Com neix Abitari?

El nostre projecte es va centrar en les empreses de neteja subcontractades per hotels. Detectem que, tant els operaris com els hotelers, tenien problemes a l'hora de comptabilitzar les hores de treball i això afectava les seves condicions salarials i laborals. A més d'aquest component, cridem-li social, vam veure deficiències en l'operativitat d'aquestes empreses i el nostre sistema era la solució.

Ara mateix esteu treballant exclusivament en la gestió interna dels serveis als hotels deixant de costat el vostre àmbit d'inicial, per què?

Una vegada ficats en aquest món, estudiem el funcionament dels hotels en matèria de serveis i ens emportem una sorpresa. Observem que, malgrat no externalitzar els serveis, experimentaven les mateixes deficiències en el seu funcionament que havíem detectat en les empreses de neteja. Això ens va portar a millorar encara més el nostre sistema i als hotels podíem abastar altres serveis, com per exemple el de manteniment. Ens hem convertit en una eina que connecta la recepció amb els altres departaments i gestiona el dia a dia als hotels amb el simple ús de tablets o telèfons mòbils per part dels operaris.

Quins beneficis obté un hotel dels vostres serveis? Entenem que aquesta revolució que promoveu en la gestió tindrà un cost, almenys a l'hora d'adquirir dispositius per utilitzar la vostra plataforma.

Un dels grans assoliments de Abitari ha estat signar un conveni amb l'empresa tecnològica Wiko per realitzar una mena de renting d'equips mòbils. Amb això aconseguim que l'hotel no hagi d'adquirir dispositius, encara que hi ha clients que per raons diverses prefereixen realitzar aquesta inversió. Qualsevol de les dues opcions en una inversió perquè el sistema de Abitari millora sens dubte l'eficiència empresarial.

Esteu treballant amb diversos grups hotelers importants, com heu aconseguit arribar tan alt?

Bàsicament treballant intensament i visitant totes les fires possibles. En una d'elles vam fer un bon contacte que ens ha servit per donar-nos a conèixer entre els hotelers. El positiu d'aquest sector és una vegada dins tens molt bestiar encara que no deus abaixar la guàrdia a cap moment.

Estem realitzant aquesta entrevista en el Espai Emprèn de la Universitat de Catalunya i, com a centre d'operacions de Abitari, m'agradaria saber què ha suposat per a vosaltres aquesta infraestructura i els serveis que ofereix.

L'Espai Emprèn ha estat molt útil per Abitari per molts motius. Aquí ens vam conèixer els integrants del projecte i, gràcies a l'assessorament per part dels coordinadors de l'espai, hem pogut seguir cap a davant.

Finalment, i et deixo seguir amb el teu treball, m'agradaria que llancessis un missatge pels i les estudiants que començaran aquest any o que estant ja matriculats encara no coneixen aquest espai.

El Espai Emprèn és un lloc on pots transformar una idea en un negoci, però has de tenir ben clar el que vols. Si vens amb una proposta, t'ajudaran en tot el possible per seguir endavant, i sens dubte estem en una ciutat molt pròspera per a aquest tipus d'iniciatives. A més, és un lloc on coneixes a gent com tu, que podria ser de gran ajuda per al teu projecte i fins i tot iniciar una aventura conjunta. Està molt bé que ens deixem assessorar pels professors, però si de debò volem muntar la nostra pròpia empresa o llançar el nostre producte aquest és el lloc idoni.