Vés al contingut (premeu Retorn)

ExplorerLab de Banc Santander cerca joves emprenedors per resoldre els reptes dels ODS

ExplorerLab és un pilot exclusiu en el qual 225 projectes de 5 països podran accedir a dotze setmanes de formació, suport i acompanyament. Joves emprenedors d'entre 18 i 31 anys podran construir i validar solucions als reptes plantejats per les Nacions Unides en els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Santander X, la plataforma global d'emprenedoria de Banc Santander, ha obert el període d'inscripció per al programa pilot ExplorerLab, una iniciativa d'impuls al talent jove promoguda per Banco Santander, a través de Santander Universitats, amb la coordinació de el Centre Internacional Santander Emprenedoria (CISE).

Forma part de la fase de digitalització i ampliació internacional de el programa'Explorer- Joves amb Ideas' de Banco Santander, que en les seves deu edicions anteriors ha impulsat projectes de més de 6.000 emprenedors. Universitat Politècnica de Catalunya Space, que compta amb el suport de Universitat Politècnica de Catalunya, ha estat seleccionat entre desenes de candidats de diferents països. Quinze projectes de joves podran accedir a aquest centre de coworking d'alt rendiment on desenvoluparan les seves idees de forma col·laborativa i rebran assessorament personalitzat per part d'un coordinador.

Els joves podran formar-se a través d'una plataforma digital interactiva que els brindarà les eines i habilitats necessàries per desenvolupar una solució sòlida, viable i sostenible a algun dels problemes relacionats amb els ODS 2030, tot de la mà d'un Xcout o mentor experimentat que els guiarà durant el camí emprenedor. Aquesta iniciativa es convoca a través de Santander X, la comunitat global d'emprenedoria universitari i ofereix als joves de tot el món accés a diferents iniciatives impulsades per les universitats un entorn digital, obert i col·laboratiu.

Reconeixement al talent

Després d'aquesta primera etapa de formació i preincubació, els projectes seran avaluats i es premiarà el millor amb l'experiència 'Explorer in Residence'.

Durant altres dotze setmanes, els emprenedors seleccionats podran desenvolupar un itinerari a l'interior de Banc Santander amb una agenda específica dissenyada a mida per a cada projecte. Rebran consultoria en diferents àrees de negoci, connexions d'alt valor per seguir avançant i suport per a realitzar campanyes de comunicació i màrqueting.

ExplorerLab premiarà també a l'Explorer Space amb millors resultats oferint una activitat col·lectiva per als emprenedors de centre puguin compartir junts. A més, es reconeixerà amb el premi 'Explorer Influencer' a l'equip que aconsegueixi una millor difusió del seu projecte i del programa ExplorerLab a través de les xarxes socials.

Banco Santander i CISE

Banc Santander és l'únic banc europeu inclòs en el rànquing 'Change the World' 2018 de les empreses que estan contribuint a millorar el món (revista Fortune) pel seu impacte positiu en la societat, entre altres criteris.

El seu ferm compromís amb l'Educació Superior, que materialitza a través de Santander Universitats, també la va distingir com a empresa que més inverteix en Educació en el món (Informe Varkey / UNESCO / Fortune 500) i s'ha convertit en una de les seves senyes d'identitat, amb 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions de més de 20 països, més de 1.700 milions d'euros destinats a iniciatives acadèmiques des de 2002 i més de 73.000 beques i ajuts universitaris concedides en 2018 amb la finalitat de contribuir al progrés de les persones, les empreses i la societat.

CISE és un centre que fomenta l'esperit emprenedor i impulsa la generació de startups a tot el país. Amb el suport de Banco Santander, la Universitat de Cantàbria i el Govern de Cantàbria desenvolupa múltiples programes que estimulen la creativitat de les persones, la creació d'empreses i promouen la innovació.

Sobre la Universitat Politècnica de Catalunya

L'espai de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es troba a l'interior de l'edifici RDIT (Recerca, Desenvolupament i Innovació Tecnològica) de Campus del Baix Llobregat (Castelldefels). L'edifici RDIT està destinat a activitats tecnològiques intensives en R + D + I, acull empreses de base tecnològica, projectes de col·laboració universitat-empresa i la Business Incubation Center (BIC), la primera incubadora de l'Agència Espacial Europea (ESA) a Espanya.

Més informació i inscripcions: AQUÍ.