Vés al contingut (premeu Retorn)

Coneix els projectes Explorer Lab de l'espai Emprèn UPC

L’espai Emprèn UPC del Campus del Baix Llobregat va ser seleccionat per formar part d'Explorer Lab, el programa de Banco Santander en fase pilot que impulsa els joves d'entre 18 i 31 anys que vulguin desenvolupar idees de negoci.
Coneix els projectes Explorer Lab de l'espai Emprèn UPC
L'Explorer Lab és un programa gratuït, i una oportunitat per formar-se i adquirir els coneixements necessaris per construir i validar una idea de negoci que contribueixi a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible per 2030. La convocatòria va aconseguir 29 projectes inscrits a l'espai, dels quals els 7 projectes seleccionats, impulsats per 12 emprenedors, tenen accés al programa:

• Energia fotosintètica, de Bryan Garcia. Font d’energia alternativa verda i sostenible amb el medi ambient. Obtenir electricitat de plantes, arbres o qualsevol tipus de vegetació i així desenvolupar-la per al sector primari.

• Meducs, d'Eduard Aran i Guillem Sánchez. SaaS que ofereix una eina de recollida de dades de pacients durant assajos clínics, automatitzada i eficaç, per a empreses farmacèutiques i CROs.

• Micro-hidroturbina, de Pau Isern i Arnau Morell. Una solució per proveïr d'energia a zones poc desenvolupades / comunicades

• Nutri+, de Dheeraj Raja i Jose Avila. App que mostra les estadístiques generals de nutrició d’aliments en la llista de la compra, a la vegada que ajuda a les botigues de queviures i supermercats que vulguin preveure la demanda d’inventaris

• Nous dissenyadors, d'Elena Maria Sánchez. Una plataforma per a nous dissenyadors, marques de moda sostenible, i per a consumidors preocupats i concienciats pel medi ambient

• Reducció d'emissions contaminants, d'Adrià Carrascosa, Daniel Serrano i Judit Roca. Solució per a refineries que permetrà reduir les emissions de CO2 mitjançant un bioreactor de microalgues

• Space Debris, de Jan Solana. L’accés al seguiment en temps real i a les dades de deixalles espacials més precises.

Aquesta fase de digitalització i ampliació internacional de la comunitat global d'emprenedoria universitaria ha pogut continuar amb normalitat, tot i la situació excepcional que estem vivint degut al Covid-19, traslladant activitats que estaven previstes de forma presencial a esdeveniments online.

Un cop finalitzat el procés de formació, el millor projecte tindrà l'oportunitat de viure durant 12 setmanes l'experiència Explorer in Residence. Els membres de l'equip guanyador rebran consultoria en diferents àrees de negoci, connexions d'alt valor i suport a les campanyes de comunicació i màrqueting per seguir avançant. Tot l'itinerari es desenvoluparà in situ a Banco Santander i comptarà amb una agenda específica dissenyada ad hoc per a cada projecte.

Aquest programa està promogut per Banco Santander a través de Santander Universidades i coordinat pel Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i compta amb la col·laboració a escala local de més de 100 entitats públiques i privades. Explorer Lab es desenvolupa en 5 països: Espanya, Portugal, Argentina, Mèxic i Xile.
Més informació: