Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies / Com consumeixen els edificis de la UPC quan no hi som?

Com consumeixen els edificis de la UPC quan no hi som?

Consells per a estalviar energia i reduir el consum de fons.
Com consumeixen els edificis de la UPC quan no hi som?

El consum de fons dels edificis

Durant el període de confinament el consum d'electricitat de la UPC s'ha reduït un 30%, aquesta reducció es concentra en les hores de més activitat (9-14h), on el consum es redueix un 60%.

Es constata la consolidació d'un consum de fons permanent de 2.000 kWh, que representa un 54% del consum total de la Universitat.

Aquest consum es deu a instal·lacions que han d'estar permanentment en funcionament (servidors, instal·lacions de seguretat, comunicacions...) però també a equips i ordinadors que es queden connectats.

Comparació del consum d'electricitat en setmanes tipus

Què podem fer per a estalviar energia i reduir el consum de fons?

Consells per a reduir el consum d'energia dels edificis durant el teletreball. (Més enllà del confinament)

Funcionament dels equips informàtics:

Preferentment: apagar i desendollar equips.
En cas que sigui necessari: encesa i apagada remota.
Mai: deixar-lo permanentment en funcionament.

Recursos dels Serveis TIC de la UPC per al treball remot:

Gestió de servidors i CPD

Actualment s'està estudiant l'impacte d'aquestes instal·lacions en el consum energètic de la Universitat i s'estima que representa la major part del consum de fons, tant per l'alimentació dels equips com per la refrigeració de les sales. Aquest consum és especialment important degut als CPD individuals que hi ha als diferents edificis i campus de la UPC.

CPD Omega

L'aposta de la UPC és la centralització de servidors al CPD de l'Edifici Omega* per tal de:

• - Millorar l'eficiència energètica de les instal·lacions.
  • - Millorar de la gestió i manteniment de les instal·lacions.
  • - Assegurar la qualitat del subministrament elèctric.

*Alguns servidors específics per a docència o recerca necessitaran estar ubicats molt a prop dels aularis o dels laboratoris per motius tècnics.

Webinar SIRENA 4 de juny

Presentació del taller virtual.