Vés al contingut (premeu Retorn)

Informe SIRENA 2016. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

El consum energètic de la UPC augmenta un 10% amb el nou Campus del Besòs. Però s'aconsegueix contenir la despesa gràcies a l'estalvi energètic global de la Universitat.
Informe SIRENA 2016. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

L'Informe SIRENA, té com a objectiu avaluar l’evolució del consums de subministraments de la UPC i el seu impacte econòmic, alhora, repassa les diferents línies del Pla UPC Energia 2020.

Una de les principals conclusions de l'informe és que l'estalvi assolit al conjunt de la universitat ha permès absorbir la despesa de de subministraments energètics i aigua de la posada en marxa del nou Campus Diagonal Besòs, que representa un 10% de la superfície UPC. Sense aquest creixement, el consum de la universitat s'hagués reduït un 3%, amb un estalvi econòmic de 0,7M€.

Les claus per a l'estavli econòmic han estat la millora en la contractació energètica, l'optimització de les potències i reducció del consum. Aquestes línies estan arribant al seu límit, per la qual cosa caldrà trobar finançament per a inversions en eficiència, a partir de la capitalització dels estalvis assolits, empreses de serveis energètics, fons europeus i altres opcions.

Línies de futur:

• Diagnòstic de l’obsolescència de les instal·lacions: priorització de necessitats i inversions.
  • Inversions: capitalització dels estalvis i cerca de finançament.
  • Renovables: Aposta per l’autoconsum i la compra d’energia renovable (Acord marc 2016)
  • Eficiència: Certificació i estudi dels edificis de la UPC.
  • CampusLab: vinculació de la recerca i la docència en la transició energètica dels edificis de la UPC.