Vés al contingut (premeu Retorn)

Informe SIRENA 2017. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

El consum d’electricitat, gas i clima augmenta un 5%, que se suma al 10% d’increment de l’any 2016. Això representa un augment del 18% respecte el nivell assolit el 2014 en el marc del Pla d’Estalvi Energètic
Informe SIRENA 2017. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

L'Informe SIRENA, té com a objectiu avaluar l’evolució del consums de subministraments de la UPC i el seu impacte econòmic, alhora, repassa les diferents línies del Pla UPC Energia 2020.

• Objectiu 2020: El Pla UPC Energia 2020 està alineat amb les directives europees, a nivell energètic té com a fita que el consum del 2020 sigui un 20% menor al de 2007. L’any 2017, la UPC s’ha allunyat 16 punts de l’objectiu 2020.
  • Compra verda d’energia: Com a resultat de la licitació conjunta de les universitats catalanes amb el CSUC, l’energia adjudicada per al 2018 serà d’origen 100% renovable tant en alta com en baixa tensió.
  • Impacte del Campus Diagonal Besòs: La posada en marxa del Campus Diagonal Besòs (2016) va suposar un increment del consum energètic del 10%. El 2017 el consum energètic al Campus ha augmentat un 39%, la qual cosa ha repercutit de manera important en el consum total de la Universitat. Aquest Campus representa una expansió de la superfície UPC del 10% i un 16% del consum energètic total.
  • Contenció de la despesa: L’estalvi assolit al conjunt de la Universitat ha permès absorbir la despesa de subministraments del Campus Diagonal Besòs i mantenir-se als 5,20 M€ (energia i aigua).
  • Claus de l’estalvi econòmic: millora en la contractació energètica, optimització de les potències i reducció del consum. Aquestes línies estan arribant al seu límit, per la qual cosa cal trobar finançament per a inversions en eficiència, a partir de la capitalització dels estalvis assolits, empreses de serveis energètics, fons europeus i altres opcions.

Propostes de futur:
  • Projecte pilot amb l’ICAEN: Contractació del servei de manteniment amb estalvis garantits.
  • Diagnòstic de l’obsolescència de les instal·lacions: priorització de necessitats i inversions.
  • Inversions: capitalització dels estalvis i cerca de finançament.
  • Renovables: Aposta per l’autoconsum i la compra d’energia renovable (Acord marc 2016)
  • Eficiència: Certificació i estudi dels edificis de la UPC.
  • CampusLab: vinculació de la recerca i la docència en la transició energètica dels edificis de la UPC.
  • Seguiment dels consums i comunicació: reforçament de les accions comunicatives per tal de reactivar la comunitat i implicar-la en la gestió eficient i responsable dels edificis.