Vés al contingut (premeu Retorn)

Informe SIRENA 2019. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

El consum energètic de la UPC es redueix un 8% respecte el darrer any i s'atura la tendència creixent dels darrers anys. La Universitat impulsa nous projecte d'energia renovable i eficiència als diferents campus.
Informe SIRENA 2019. Avaluació del consum d’energia i aigua de la UPC.

L'Informe SIRENA té com a objectiu avaluar l’evolució del consums de subministraments de la UPC i el seu impacte econòmic, alhora, serveix per a fer el seguiment de la política energètica de la Universitat.

Resultats 2019

• Consum energètic 2019: El consum energètic s’ha reduït un 8% respecte 2018. El consum d’electricitat ha disminuït un 4,%, el de gas natural un 14% i el de clima un 18% respecte al 2018. Tanmateix, el consum de la UPC segueix un 12,46% per sobre del nivell assolit el 2014.
  • Emissions de CO2: Les emissions s’han reduït un 19%, degut a la reducció del consum energètic de la Universitat i a la reducció de les emissions de Districlima. Aquest 19% se suma a la reducció que es va aconseguir arran de la compra d’energia elèctrica 100% renovable, amb garantia d’origen, contractada des de 2018.

Evolució del consum d'energia a la UPC

Evolució del consum d'energia

• Energia renovable: Durant el 2019 s’ha iniciat la construcción d’una planta solar fotovoltaica de 170 kW al Campus Nord i s’ha iniciat el projecte de 7 noves instal·lacions situades al Campus Nord, EPSEM, EPSEVG, FME, EPSEB i ESEIAAT, que sumaran 400 kW de potència.
  • CampusLab: El 2019 s’ha iniciat el projecte Emergència Climàtica i edificis, en el qual estudiants de grau i màster contribueixen amb els seus treballs a la millora energètica dels edificis i campus de la Universitat.
  • Reducció de la despesa energètica: La despesa energètica s’ha reduït un 9% gràcies a la millora dels preus de compra i a la reducció del consum. Això ha representat un estalvi aproximat de 500.000€.