Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies / Informe SIRENA 2020. Evolució del consum d'energia i aigua de la UPC.

Informe SIRENA 2020. Evolució del consum d'energia i aigua de la UPC.

L'Informe SIRENA té com a objectiu avaluar l’evolució dels consums de subministraments de la UPC i el seu impacte econòmic, alhora, serveix per a fer el seguiment de la política energètica de la Universitat.
Informe SIRENA 2020. Evolució del consum d'energia i aigua de la UPC.

Resultats 2020

• Un any de pandèmia: L’any 2020 ha estat marcat per la COVID-19, l’estat d’emergència i el confinament han tingut un fort impacte també en l’àmbit de l’energia, tant pel que fa al consum dels edificis com per la gestió dels projectes en curs, especialment els projectes en què participaven estudiants.

- Consum energètic 2020: El Pla UPC Energia 2020 tenia com a objectiu reduir el consum energètic de la Universitat un 20% respecte el 2007. El 2015 es va fregar aquest objectiu, però amb la posada en marxa del Campus Diagonal Besòs aquest consum va tornar augmentar. Finalment, el consum energètic del 2020 ha estat un 23% inferior a l’any base. S’estima que sense el context de pandèmia el resultat hauria estat 4 punts superior a l’objectiu. El consum s’ha reduït un 16% respecte el 2019: l'electricitat ha disminuït un 18% i el gas natural un 16%, Districlima ha crescut un 3%.

- Emissions de CO2: Les emissions s’han reduït un 10% degut a la reducció del consum energètic de la Universitat, tanmateix no ha estat una reducció lineal ja que les emissions associades al consum de Districlima han augmentat per causes externes. Aquest 10% se suma a la disminució assolida arran de la compra d’energia elèctrica 100% renovable, amb garantia d’origen, contractada des de 2018.

• Energia renovable: L’octubre de 2020 va finalitzar la construcció de la planta solar fotovoltaica del Campus Nord (170 kW). Estan pendents de licitació 7 noves instal·lacions situades al Campus Nord, Sud, Manresa, Vilanova i la Geltrú i Terrassa, que sumaran 400 kW de potència.

• Reducció de la despesa en subministraments d’energia i aigua: La despesa energètica s’ha reduït un 23% gràcies a la millora dels preus de compra i a la reducció del consum. Això ha representat un estalvi aproximat d’1.240.000€ (1.150.000€ en energia i 90.000€ en aigua) respecte al 2019.

• El nou Pla UPC Energia: el 2021 es durà a terme el procés de revisió d’estratègies de sostenibilitat, que inclourà un nou pla d’energia, amb nous objectius i actuacions.