Vés al contingut (premeu Retorn)

S'inicia el procés de licitació d'una instal·lació solar fotovoltaica al Campus Nord

La UPC licita una planta solar fotovoltaica per a l'autoconsum de 150 kW de potència. Estarà ubicada a la coberta dels Aularis i es preveu que produeixi el 50% de l'energia que consumeixen aquests edificis.

Aquesta instal·lació se sumarà a les que ja hi ha en funcionament al Campus Terrassa i l'ETSEIB i és una aposta de la Universitat per avançar cap a l'autoconsum energètic, que s'emmarca en el context de crisi climàtica.

La planta fotovoltaica ocuparà una superfície de 2.067 m2, de les cobertes dels edificis A1, A2, A3 i A4, i es preveu que tingui una producció anual de 225.000 kWh anuals.

El pressupost de licitació és de 223.124,81€ i constarà de 510 mòduls de 310 W de potència nominal.

El projecte ha estat elaborat per l'enginyeria Sulmag amb la col·laboració del professor Álvaro Luna, del Renewable Electrical Energy Systems (SEER – UPC).

L'adjudicació es preveu que es dugui a terme durant el mes de juny, per la qual cosa la seua construcció es podria començar el mes de setembre.

En paral·lel a aquesta actuació, s'està treballant per a avaluar el potencial d'autoconsum de la UPC i fixar l'estratègia per als propers anys. amb la col·laboració de l’estudiantat i els grups de recerca especialitzats en energies renovables.

Enllaços relacionats