Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies / S’inaugura una planta solar fotovoltaica al Campus Nord

S’inaugura una planta solar fotovoltaica al Campus Nord

Campus Solar UPC
S’inaugura una planta solar fotovoltaica al Campus Nord

Aquest mes d’octubre s’ha posat en marxa una nova planta solar fotovoltaica per a l’autoconsum a la Universitat, de 170 kW i 510 mòduls, que produirà una part de l’energia elèctrica que consumeixen els aularis del Campus Nord, a Barcelona. Amb una superfície de 2.067 m2 sobre les cobertes dels edificis d’aularis A1, A2, A3 i A4, es preveu que la nova planta produeixi uns 225.000 kWh, l’equivalent al 50% de l'energia que consumeixen aquests edificis.

La inauguració de la nova planta fotovoltaica ha tingut lloc el 22 d’octubre, en una acte que s’ha pogut seguir en directe a través del canal de la UPC a Youtube. En aquest acte, inclòs dins del programa d'activitats per commemorar el 50è aniversari de la UPC, el rector Francesc Torres ha presentat l’Estratègia d’Acció Climàtica UPC 2030, aprovada pel Consell de Govern. Seguidament, el director general d’Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera i director de l’Institut Català d'Energia, Manel Torrent, ha parlat sobre l’estratègia de transició energètica a Catalunya. A més de visitar les instal·lacions de la nova planta, s’han presentat diversos projectes de recerca i docència sobre eficiència energètica i renovables aplicats als edificis i campus de la UPC, així com projectes de recerca en energia. La cloenda ha anat a càrrec de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat, Gemma Fargas.

La planta que ara s’inaugura forma part del Campus Solar UPC i se suma a les del Campus de Terrassa, instal·lada en el marc de la iniciativa Solar Campus, i a la de l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), al Campus Sud, en aquest cas impulsada a través del projecte BISOL. Amb aquestes instal·lacions i les que es preveuen a altres edificis de la UPC a Barcelona i als campus de Manresa, Terrassa i de Vilanova i la Geltrú, es preveu arribar als 600kW de potència al 2021.

La instal·lació de la planta solar al Campus Nord ha estat coordinada pel Servei d’Infraestructures de la UPC, amb el suport del Gabinet d'Innovació i Comunitat, i ha comptat amb la col·laboració d’Álvaro Luna, professor del Departament d'Enginyeria Elèctrica a l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i investigador del grup de recerca en Sistemes Elèctrics d'Energia Renovable (SEER)

Vídeo de la jornada d'inauguració