ODS EEABB 50 aniversari

PROGRAMA ACTIVITATS DE L'EEABB PER AL 50 ANIVERSARI DE LA UPC

L’objectiu principal de l’activitat “Enginy i innovació contra el malbaratament alimentari” és posar en valor els aliments i conèixer la importància econòmica, social i ambiental que implica obtenir-los.

JORNADA 30 DE JUNY

està especialment lligada als ODS2: Fam Zero  i ODS12: Consum i producció responsables.

Per començar, els participants gaudiran d'una activitat pràctica per espigolar les verdures conreades als camps de l'EEABB de 9.00 a 11.00h.

A continuació, els assistents podran escoltar un seguit de conferències relacionades amb la problemàtica del malbaratament alimentari amb l'objectiu de sensibilitzar a la societat i formar-la en aquest camp (Sala Mercabarna de l'EEABB d'11.45 a 13.00 h). Hi participaran representants del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, de Mercabarna, i del CREDA . Pots seguir les conferències a través del canal YouTube de l'EEABB en el següent enllaç:  https://youtu.be/hRO0AUSjI-Q

Posteriorment, s'organitzarà un dinar popular aprofitant els aliments espigolats, a càrrec de dues xefs gastronòmiques expertes en malbaratament alimentari als porxos de l'EEABB

Finalment, els assistents gaudiran d'una hackathon pagesa amb la finalitat de sensibilitzar els joves i generar una pluja d’idees per recuperar el valor dels aliments a la societat, que permeti prevenir i reduir les pèrdues del sector agroalimentari. Aula 14 de l'EEABB de 15.30 a 18.30h.

Cal inscripció prèvia a l'activitat mitjançant el formulari següent (obert fins 15 de juny).

En xarxes i llocs web: http://agricultura.gencat.cat/ca/detalls/Noticia/3a-edicio-de-la-Hackaton-de-lAlimentacio-Sostenible

· @agriculturacat sobre la Hackaton: https://twitter.com/agriculturacat/status/1399693477487775747

Consulta la Programació:

Les activitats proposades volen visibilitzar l’enginy, els recursos i l’esforç humà que es dedica a la producció agrícola per garantir que arribi a les nostres cases els aliments amb uns estàndards de qualitat per tenir el valor comercial esperat.

Segons l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO), un terç dels aliments produïts anualment per a consum humà al món no són ingerits per ningú. El 2011 l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) va quantificar el malbaratament alimentari a casa nostra: les llars, els comerços i la restauració generen unes 262.000 tones de malbaratament cada any o, el que és el mateix, uns 35 kg/persona.

És important prendre consciència del valor dels aliments i reduir el malbaratament a les nostres llars, a la vegada que promoure un consum responsable.

ACTIVITATS QUE ET PROPOSEM

PRODUCCIÓ. Els productes d'horta que es cultiven a l'Agròpolis i a l'EEABB estan orientats a la docència i la recerca i fins al moment molts d'ells acaben com a residu i s'incorporem al sòl juntament amb la resta de la planta. Això ho hem de reorientar!

INFORMACIÓ. T'animem a venir a la sessió informativa per conèixer el programa d'activitats i implicar-te per lluitar contra el Malbaratament Alimentari.

El 14 de maig a les 12.30h Aula 31 de l'EEABB

REFLEXIÓ. Ponències sobre el Malbaratament Alimentari i el seu impacte ambiental. Formació en la pràctica de l'espigolament i valoració del producte malbaratat

ACCIÓ. Espigolament de les verdures conreades a l'EEABB. Valorarem quantitativament i qualitativament el producte espigolat

SOCIALITZACIÓ. Dinar Popular el 30 de juny a les 14h