6a Jornada #UPCRecircula

Solucions emergents per a l'economia circular

Quan?

15/12/2021 de 17:30 a 20:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d’actes de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est de la UPC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La 6a Jornada Recircula vol mostrar com el potencial de recerca i acadèmic d'economia circular de la universitat, més que mai, ha d'estar connectat amb els reptes i teixit sòcio-econòmic de l'entorn.

Objectius de la Jornada

• Visibilitzar experiències innovadores d'economia circular.

• Lliurar els Premis UPC d'economia circular 2021 als millors treballs finals d'estudi.

• Difondre tendències i solucions en una problemàtica d'actualitat com és l'alimentació sostenible.

• Connectar el Recircula Challenge 2022 "No ens mengem el planeta. Solucions per a una alimentació sostenible" amb els agents sòcioeconòmics i reptes de l'entorn.

Un any més, seguim sumant cap a un nou model de producció i consum responsable i contribuïm a formar els professionals d'economia circular del futur.

T’hi esperem!

Retransmissió en directe per Youtube

Durant la jornada estarà obert el xat del canal. Prepara't la sessió i les preguntes a formular:

Muriel Botey (Conductora de l'acte)
Sotsdirectora de Responsabilitat Social i Qualitat de l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est (EEBE) de la UPC i membre del HUB Recircula UPC-AMB.

17.30 Benvinguda

Fina Antonijuan.png

Fina Antonijuan
Vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Activitats obertes a tot el públic

17.35h Conferència "Menja mòbils". Reciclatge electrònic per a combatre l'escassetat de matèries primeres de forma sostenible.

Un projecte de transferència tecnològica que recupera metalls de mòbils i bateries per evitar l'exportació de ferralla electrònica a països del Sud Global.

Antoni Dorado

Coordinador del projecte 'Menja mòbils'. Enginyer Químic i doctor en Recursos Naturals i Medi Ambient. Professor de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa.

18h Lliurament Premis d'economia circular 2021

Lliurament del premi al millor Treball de Fi de Grau d'economia circular 2021.

Adriana Farran
Directora de l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est de la Universitat Politècnica de Catalunya

Lliurament del premi al millor Treball de Fi de Màster d'economia circular 2021.

Joan Carles Fernández
Cap del Servei d'Anàlisi de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

18.15h Taula rodona: On estan emergint avui les solucions-innovacions circulars per una alimentació sostenible?

Empreses i organitzacions del sector alimentari identificaran els reptes i les necessitats d'innovació en economia circular en els àmbits de producció, distribució, consum i gestió de residus de l'alimentació.

Modera: Joan Simó, coordinador de l'àmbit de la Tecnologia Agroalimentària de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Cristina Caña Baró
Digital Transformation Project Manager at Damm

Maite Palat
Responsable de l'àrea de formació de Mercabarna

Anna Cornudella
Representant de l'entitat Espigoladors

Laia Pagès
Executive and Scientific Manager, CARNET. Future mobility research hub

Activitats adreçades als participants del Recircula Challenge 2022

19.00h Sessió de connexió Recircula Challenge 2022. Fem xarxa i connectem talent.

Ronda de contacte entre empreses, persones expertes i equips universitaris inscrits al Recircula Challenge 2022

Es durà a terme una dinàmica de speed-dating (cites ràpides) per connectar reptes de les organitzacions amb idees dels equips participants en el Recircula Challenge 2022.

Organitzacions participants:

Àrea Metropolitana de Barcelona
Banc dels Aliments
CARNET
Cluster Food Service
Cluster INNOVI
Cluster Packaging
DAMM
Espigoladors
Fundació Formació i Treball
Fundació Miquel Agustí
Mercabarna
Xarxa d’Innovació Alimentària (XIA)

I les unitats de la UPC:

Agrotech UPC
CannabisHubUPC
Emprèn UPC
Escola d’Enginyeria Agroalimentària i Biosistemes de Barcelona (EEABB)

19.45h Refrigeri de networking

Subjecte a les condicions sanitàries derivades de la Covid-19.

20.15h Cloenda

Inscriu-t'hi
Emplena el formulari per assistir-hi presencialment