Ves al contingut (premeu Retorn)

Dones en l'esport 2021

Consulta els hàbits esportius i d'activitat física des de la perspectiva de gènere.
Dones en l'esport 2021

L'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya i l'Institut Català de les Dones han presentat el Dossier estadístic 'Dones en l'esport 2021', amb motiu del Dia Mundial de l'Activitat Física, que se celebra el 6 d'abril a tot el món. El dossier posa en relleu la importància de l'esport en l'època de la Covid-19.

L'estudi que inclou les últimes dades sobre activitat física i esport a Catalunya amb perspectiva de gènere, ha estat elaborat per l'Observatori Català de l'Esport, òrgan adscrit a l'INEFC i l'Observatori de la Igualtat de Gènere, adscrit a l'ICD i, a partir de les últimes dades recollides disponibles. Inclou dades de l'Enquesta sobre activitat física i esportiva a Catalunya 2019, elaborada pel Consell Català de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, i presenta un recull d'indicadors en matèria d'esports amb perspectiva de gènere, que posa de manifest, una vegada més, que l'esport i l'activitat física encara estan molt estereotipats.

L'esport i la pràctica esportiva són activitats saludables amb clars beneficis físics i emocionals. Realitzar pràctica esportiva amb regularitat pot prevenir i ajudar a gestionar malalties molt freqüents en la nostra societat. També, pot reduir els símptomes de depressió i ansietat, així com millorar la concentració, l'aprenentatge i el benestar general. Per tal de millorar la nostra salut i benestar, l'OMS recomana entre 150 i 300 minuts d'activitat física moderada a la setmana en totes les persones adultes.

El dossier mostra les dades desagradades per sexe sobre els hàbits i pràctiques esportives en la vida quotidiana, la pràctica esportiva en l'àmbit escolar i universitari, la pràctica de competició, la formació en l'àmbit esportiu i el mercat de treball de l'esport.

Us podeu descarregar el Dossier estadístic 'Dones en l'esport 2021' complet a enllaç.