Vés al contingut (premeu Retorn)

Amb la ocasió del dia de la dona en la ciència, la UPC organitza del taller "Gènere en la Investigació" enmarcat dins del projecte d'H2020 GEECCO

El projecte europeu GEECCO (Gender Equality in Engineering through Communication and Commitment) vol incrementar la presencia de dones en la ciència, tecnologia, enginyeria i les matemàtiques (STEM en anglès). Amb aquest objectiu, durà a terme accions per a elminar barreres a la contractació i la implementació de plans d'igualtat de gènere.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha organitzat un taller dedicat al gènere en la investigació que va tenir lloc el dijous 15 de febrer al Campus Nord en Barcelona.

Aquesta activitat va ser adreçada al PDI/PAS de la UPC que estiguin involucrats en la implementació de mesures d'igualtat de gènere. El Dr. Maxime Forest, investigador i coordinador científic del projecte europeu EGERA project i membre de la consultora Yellow Window (membre del projecte GEECCO) va ser l'encarregat d'impartir la formació. El camp de la seva recerca inclou la creació i implementació de polítiques i estratègies d'igualtat de gènere a nivell tant nacional com europeu.

Durant el taller va mostrar els beneficis de la implementació de la igualtat de génere a través de la anàlisi d'histories d'èxit. També es van discutir altres mesures per fer de la igualtat una realitat.

@igualtatUPC

Segons dades del GPAQ i del Women Report 2015,, el percentatge de professorat femení va ser del 8 % a l'any acadèmic 2014-2015. La diferencia es notable també entre homes i dones contractats com a PDI en el mateix periode: 608 dones representant només el 24 % del total.

La participació de la UPC al projecte GEECCO es coordinada per l'investigadora Amaia Lusa, del departament d'Organització d'Empreses. El projecte preveu aconseguir els objectius fixats al III Pla d'Igualtat de Gènere de la UPC, actiu al periode 2016-2020, en particular implementar polítiques d'igualtat de gènere en els processos de toma de decisions, la promoció de la carrera de recerca i en les activitats de docencia i investigació a la universitat.

Connecta't: