“Hem detectat que les entitats no necessiten només ordinadors si no també suport”

El punt de vista de Fermín Sánchez, responsable del departament d’Arquitectura de Computadors i coordinador del Programa UPC Reutilitza.

Fermín Sánchez ens explica en primera persona el Programa UPC Reutilitza, una iniciativa per reutilitzar i donar ordinadors a projectes amb finalitat social.

El Programa es nodreix de renovacions internes o donacions externes d’ordinadors en desús, els quals són revisats i posats a punt per estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i de l’Escola Tècnica Superior de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB) en el marc de quatre assignatures. Un cop preparats, el Programa els dóna a entitats socials i projectes solidaris. Fruit de la consolidació del Programa s’ha iniciat un nou projecte de voluntariat TIC en el qual estudiants realitzen projectes d’aprenentatge- servei en entitats socials amb l’objectiu de reduir les desigualtats i la fractura digital.

Si tens un ordinador obsolet i encara no té 8 anys cedeix-lo al Programa UPC Reutilitza!

Entrevista a BETEVÉ