Park(ing) Day 2014 a la UPC

La Xarxa de Suport a la Reutilització promou el Park(ing) Day a la UPC

Aquest 19 de setembre, a les portes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2014, se celebra a la UPC un esdeveniment d’abast mundial que promou la transformació temporal d’espais d’aparcament en parcs amb l’objectiu de reivindicar un espai públic més humà i sostenible.

La Xarxa de Suport a la Reutilització (XSR), vinculada a la UPC, s’uneix a la proposta donant 85 ordinadors a organitzacions sense ànim de lucre i a persones que presentin projectes socials.

A la UPC, la XSR juntament amb la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) transformaran una plaça d’aparcament en un punt de donació temporal d’equips informàtics que es destinaran a projectes socials. Les organitzacions o persones interessades cal que es registrin a www.xsr.cat abans del divendres 19 de setembre.

Amb un enfocament creatiu l’associació Tecnologia x Tothom, impulsors de la iniciativa i de la XSR, visualitzen la demanda existent a la UPC d’integrar la sostenibilitat tant en el model de campus com en la gestió dels recursos i en la funció social de la universitat. TxT també participa al Programa ReuTIlitza de la UPC amb el que es promou la reutilització dels equips informàtics obsolets.

El Park(ing) Day va néixer el 2005 amb l’objectiu de reivindicar un nou model de ciutat i actualment se celebra anualment a més de 170 ciutats d’arreu del món el tercer divendres de setembre.  A Catalunya se celebra a diverses ciutats i a Barcelona () la iniciativa d’enguany compta amb la participació de més de 40 entitats que han elaborat un manifest comú. La iniciativa es pot seguir al web http://parkingdaybcn.org/ i a les xarxes socials amb l’etiqueta #parkingdaybcn2014.