Es modifiquen les condicions del retorn econòmic dels POE

La reducció del Pla d'Inversions Univeritàries ha obligat la Gerència de la UPC a reduir al 15% el retorn econòmic dels POE, que anteriorment era del 25%.

Aquesta és la carta que la Gerent, Olga Lanau, ha enviat a tots els coordinadors dels POE:

Com sabeu, la situació econòmica i pressupostària de la Universitat és força complicada. A les mancances ja conegudes, s’ha afegit una reducció del Pla d’Inversions Universitàries (PIU), de tal manera que hem hagut de fer la distribució de les inversions donant prioritat a les actuacions urgents dels diferents Campus. Com possiblement saps, el PIU és l’origen de l’aportació anual que es fa com a retorn als POE, i que corresponia, fins ara, al 25% de l’estalvi assolit. Malauradament, ens ha resultat impossible reservar la totalitat de la partida corresponent als POE de 2013, i només hem pogut assegurar-ne el 60% de l’import global.

Això significa que cal modificar les quantitats que inicialment prevèiem disponibles per enguany (veure la Taula 1). Alhora, davant la incertesa del finançament de la UPC per 2015, i per no generar una nova modificació a posteriori l’any vinent, hem considerat que el retorn dels POE de l’any 2014 (i que s’aplicarà el 2015) serà del 15%, i no del 25% com fins ara. Espero que comprenguis els motius d’aquesta modificació, que evidentment, lamento.

No obstant, des de l’equip coordinador dels POE s’han posat en marxa noves mesures de suport als POE, no estrictament econòmiques, però tant o més valuoses. En particular, et vull animar a utilitzar les oportunitats que representen els POE+, que és la implicació d’estudiants de finals de grau i màster, així com d’equips de recerca per donar suport als vostres projectes d’optimització energètica. Durant el primer quadrimestre de 2014, 20 estudiants conjuntament amb el seu professorat, han estat treballant 12 edificis dels nostres campus. Podeu trobar més informació aquí. Preveiem continuar amb aquest model de cara al curs vinent, i com a POE podreu proposar necessitats i treballs de cara a nous projectes.