La UPC redueix el consum energètic un 23% durant el primer trimestre

La UPC redueix el consum energètic un 23% el primer trimestre de 2014. L’estalvi econòmic es xifra en 400.000 €.

La UPC s'apropa a l'objectiu del 25% d'estalvi energètic

El primer trimestre de 2014, el consum energètic de la UPC ha estat un 23% inferior que el mateix període de l’any 2010, d’aquesta manera, la UPC se situa prop de l’objectiu d’estalvi energètic.

L’any 2011 la Universitat Politècnica de Catalunya va aprovar el seu Pla d’estalvi energètic, amb l’objectiu de reduir el consum de gas i electricitat un 25% l’any 2014. Si comparem el consum del primer trimestre de 2010 amb el mateix període de 2014 podem afirmar que la UPC està només a 2 punts d’assolir l’objectiu del Pla.

Els Projectes d’Optimització Energètica (POE) i la implicació de la comunitat universitària han estat una peça en l’estratègia d’estalvi energètic. Així, a dia d’avui ja hi ha 43 edificis amb POE, que representen el 93% de la superfície de la universitat. En paral·lel, 20 estudiants de 8 titulacions diferents s'han involucrat en 14 projectes de final de carrera per donar suport als projectes d'estalvi d'edificis de la universitat, en el marc del programa CampusLab.

L’estalvi econòmic es xifra en 400.000 €

A nivell econòmic el resultat també ha estat molt positiu. Respecte el primer trimestre de 2013, la despesa energètica s’ha reduït en 400.000€, la qual cosa representa un estalvi del 23%.

Aquest resultat ha estat possible gràcies a la combinació de les millores dels processos de contractació dels subministraments energètics amb les actuacions d’estalvi i eficiència energètica.

Enguany, la contractació consorciada de l’energia elèctrica amb altres universitats catalanes sota la coordinació del CSUC (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya) ha incorporat novetats importants en el sistema de compra. D’aquesta manera, aquest primer trimestre, s’ha aconseguit una reducció dels preus que oscil·la entre el 20% i el 24% en funció de la tarifa.