La UPC segueix reduint el seu consum energètic el primer trimestre de 2013

Durant el primer trimestre de 2013 la UPC ha reduït el consum energètic dels seus edificis un 21% respecte el mateix període de 2010.

Aquest estalvi ha estat fruit de les diferents accions emmarcades en el Pla d’Estalvi Energètic, mitjançant el qual es preveu arribar a una reducció del 25% l’any 2014.

Una peça fonamental d’aquesta estratègia d’estalvi energètic són els Projectes d’Optimització Energètica (POE) i la participació de la comunitat universitària. A dia d’avui ja hi ha 30 edificis amb POE (que representen el 80% de la superfície de la universitat), entre escoles i facultats, edificis de serveis, edificis departamentals, biblioteques o gimnasos.

Es posa en funcionament la nova versió del SIRENA

Des del mes d’abril s’ha posat en funcionament la nova versió del Sistema d’Informació dels Recursos Energètics i Aigua de la UPC (SIRENA). El SIRENA 3.1 funciona a partir del software de gestió energètica DexCell, desenvolupat per l’empresa barcelonina DEXMA, i millora substancialment l’anterior versió. Aquesta eina permet consultar dades dels consums d’energia (gas i electricitat) i aigua de la UPC a nivell global, de Campus o edifici, i poden consultar-se tant els consums diaris en temps real com els històrics (setmanal, mensual o anual).

La informació del SIRENA permet identificar estalvis potencials tant per a les polítiques energètiques de la universitat, dels projectes d’optimització energètica (POE) dels edificis, però també és útil per a projectes de recerca d'estudiants i investigadors qu eutilitzen el campus com a laboratori. Durant el mes de juny més de 60 persones han participat en els cursos ‘Estalvi energètic als campus de la UPC. Introducció al nou aplicatiu SIRENA 3.1’, organitzats pel Servei d’Infraestructures, l’Oficina de Gestió Sostenible i d’Igualtat, el Servei de Desenvolupament Professional i amb la participació dels tècnics de DEXMA.

www.upc.edu/sirena