Comença a caminar la Plaça Major del Campus Nord

Es constitueix l’equip tècnic encarregat de materialitzar la proposta guanyadora del I Concurs d’espais vius del Campus Nord.

Comunitat, sostenibilitat, participació, low cost,...són els trets que destaquen en el projecte "La Plaça Major del Campus Nord"

Dos dels seus autors, Íñigo Arregui i Roger Vilà, l'han presentat en un diàleg obert amb la comunitat.

La proposta, presentada a l'Aula Màster del Campus Nord el passat 6 de març, destaca per la idea de crear un espai adaptable a les necessitats i usos de la comunitat en l’espai comprès entre la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté i l’edifici Omega, la zona objecte del concurs.

Alguns dels usos previstos consisteixen en acollir activitats promogudes per les associacions, esdevenir un punt de trobada entre les tres Escoles del campus, obrir l’espai al veïnat i oferir una zona d’esbarjo i relax per a tota la comunitat.

Els principals elements proposats són la creació d’un espai central modular que permeti realitzar activitats grupals (presentacions, reunions, activitats lúdiques) acompanyat d’àrees amb ombra, espais per seure i menjar, instal·lacions d’esbarjo, etc. El projecte ha tingut en compte l’impacte ambiental derivat de l’ús dels materials i proposa utilitzar materials de baix impacte i de proximitat.

A partir de la presentació s’ha constituït l’equip tècnic que donarà seguiment al projecte i que s’encarregarà de la seva execució, format per personal de Coordinació del Campus Nord, del Servei d’Infrastructures, per membres del Consell de l’Estudiantat i els mateixos autors de la proposta, alhora estudiants del màster de sostenibilitat de la UPC.

A mesura que el projecte avanci s’obriran nous espais de participació a la comunitat per tal que l’espai que es redissenya esdevengui un veritable espai viu.

Enllaços relacionats