Dos nous punts de recàrrega elèctrica al Campus Nord

Un dels punts és per la recàrrega de vehicles elèctrics, i l'altre és un totem solar per a la recàrrega de mòbis i altres dispositius portàtils. S'inauguran durant la 1a Jornada CampusLab (4/3/14)

L'accés a l'energia elèctrica és una necessitat cada vegada més present a les nostres vides, també als campus universitaris.

Aprofitant la 1a Jornada CampusLab sobre eficiència i estalvi energètic a la UPC, s'inauguren dos punts de recàrrega elèctrica per cobrir necessitats diferents.

Punt de recàrrega de vehicles elèctrics

S'ubica a l'aparcament de la part alta del Campus Nord, i es podrà fer servir amb el Carnet UPC. Caldrà contactar Coordinació de Campus Nord per a sol·licitar l'alta en el sistema. El punt s'ha pogut instal·lar amb la col·laboració de l'empresa Simon, en el marc d'un projecte d'experimentació sobre la recàrrega elèctrica.

Carregador solar de mòbils

Es pot trobar al costat mateix de la Biblioteca Rector Gabriel Ferrater, i està pensat per a estudiants que tinguin necessitat urgent de carregar el seu telèfon o tauleta. L'Eco carregador funciona de forma autònoma amb energia fotovoltaica, i permet té diferents formats de connexió per carregar dispositius. Aquest sistema ha estat instal·lat gratuïtament per l'empresa GreenSolution (a canvi de poder fer-hi publicitat), i ha estat fabricat a Catalunya.