Prova pilot al Vèrtex i el Rectorat per a impulsar el repte de beure sense plàstics a la UPC

S'inicia el procés de disseny de l'estratègia de reducció els plàstics d'un sol ús i reforçar la xarxa de fonts a la Universitat.

Durant els darrers mesos s'han realitzat diferents accions que tenen com a objectiu dissenyar l'estratègia de reducció els plàstics d'un sol ús a la UPC i alhora millorar la xarxa de fonts per tal de garantir l'accés i la qualitat de l'aigua a tots els edificis de la Universitat.

Aquestes accions s'han coordinat des d'un grup de treball format per diferents unitats de Serveis Generals (Edifici Vèrtex), el Rectorat, el Servei de Biblioteques i l'Escola de Camins, amb la coordinació del Gabinet d'Innovació i Comunitat, el Servei d'Infraestructures i Manteniment del Campus Nord.

Enquesta sobre hàbits de consum d'aigua a l'Edifici Vèrtex

S'ha dut a terme una enquesta a tot el personal de l'Edifici Vèrtex per tal de conèixer els seus hàbits de consum d'aigua, així com les seues preferències i preocupacions a l'hora d'escollir diferents opcions de font, aixeta o aigua envasada.

Analítiques a diferents edificis de la Universitat

Durant la primera quinzena de novembre s'ha efectuat una presa de mostres a diferents edificis de la UPC amb l'objectiu de conèixer la qualitat d'aigua en diferents punts (fonts i aixetes sense filtració). L'estudi s'ha fet amb l'assessorament del professor José Luis Cortina i s'ha dut a terme en una primera fase al Campus Nord, Campus Diagonal Besòs, Campus Sud, Campus Vilanova i la Geltrú i Camus Terrassa.

Els paràmetres estudiats són els indicats al Programa de Vigilància i Control Sanitaris de les aigües de Consum Humà de Catalunya i altres paràmetres addicionals que s'ha considerat important tenir en compte: Aerobis a 22ºC (Recompte PAMB-36). Bacteris coliforms i Escherichia coli (Norma ISO 9308-1:2014. Filtració). Clostridium perfringens (filtració PAMB-20). Amoni (espectrofotometria PAFQ-19). Clor residual lliure (colorimetria PAFQ-40). *Color (colorimetria PAFQ-16). *Olor i *sabor (organolèptic PAFQ-31). Conductivitat a 20ºC (electrometría PAFQ-04). pH (electrometria PAFQ-03). Terbolesa (nefelometria PAFQ-15). Altres Paràmetres: Clor residual total lliure y combinat (colorimetria PAFQ-40);Crom, Ferro, Níquel, Coure, Plom (ICPMS PAFQ-97);THM(Cloroform, bromodiclorometano, dibromoclorometano i bromoform)(GCMS PAFQ- 39). Inclou dictamen.