El programa Reutilitza, menció especial del jurat dels Premis Disseny per al reciclatge 2013

El passat 15 d’octubre es van lliurar els guardons de l’edició 2013 que reconeixen els productes, projectes, estratègies i materials que hagin considerat i integrat en el seu disseny els criteris de prevenció de residus, l’ús de material reciclat o la millora de la reciclabilitat, i que siguin impulsats, executats i/o distribuïts, segons la categoria, a l’àmbit territorial de Catalunya.

El Programa Reutilitza de la UPC va rebre una menció especial del jurat per fomentar la reutilització d’equips informàtics, tot allargant la seva vida útil, i a la vegada formar i sensibilitzar els estudiants en aquesta estratègia. El premi va ser recollit per David López, professor de la UPC i membre de l’associació Tecnologia x Tothom.

El Programa Reutilitza és una iniciativa impulsada pel Centre de Cooperació al Desenvolupament, per l’Associació Tecnologia x Tothom i la Facultat d'Informàtica de Barcelona amb el suport d’altres serveis de la UPC (Coordinació de Campus Nord, Oficina de Gestió Sostenible i d’Igualtat d’Oportunitats) i d’entitats externes donants d’equips.

Les jornades Reutilitza

Entre el 25 de novembre i el 5 de desembre tindrà lloc una nova edició de les Jornades Reutilitza en les quals estudiantat de la FIB amb suport de professorat revisarà i repararà els ordinadors rebuts en el Programa Reutilitza per tal de ser preparats per a la reutilització. Aquesta acció està integrada dins del Pla d'estudis de la Facultat d'Informàtica com a part de l'estratègia per incorporar la competència genèrica en sostenibilitat i compromís social.

Com a resultat de l'acció, els ordinadors reutilitzables són donats a entitats del tercer sector i a projectes de cooperació al desenvolupament.