Tres nous projectes de la UPC al portal de bones pràctiques de l'ACUP

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques - ACUP, conjuntament amb la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, duen a terme el recull de bones pràctiques d’innovació docent de les vuit universitats públiques catalanes.

Aquest recull de bones pràctiques ha escollit aquells treballs que es centren en la docència, la recerca, la transferència de coneixement i la gestió dels propis centres educatius. Els casos escollits han estat valorats per un comitè científic format per experts en àmbits de la innovació docent, seguint uns criteris d’avaluació. S’han prioritzat aquells casos que:

• Intenten donar solucions a  problemes educatius  detectats pel professorat
  • Poden donar resposta a un projecte col·lectiu i per tant afecten a tot el centre o al seu entorn
  • Fomenten el treball en equip i col·laboratiu entre l’alumnat, el professorat, el centre i l’entorn
  • Inclouen recursos nous i utilització de les TIC.
  • Mostren noves maneres de relacionar la universitat amb el seu entorn.

Els projectes UPC del 2017

Objectius

• Donar visibilitat a les pràctiques d’innovació docent de les universitats públiques catalanes.
  • Posar en valor les iniciatives que es duen a terme des de les universitats.
  • Crear un recull de bones pràctiques d’innovació docent través de l’ACUP.
  • Difondre bones pràctiques d’innovació docent en l’Educació Superior.

L’ACUP i els Instituts de Ciències de l’Educació o unitats de suport a la docència de les universitats públiques catalanes han considerat oportú vincular el projecte amb el Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació - CIDUI. Les edicions del projecte que coincideixin amb la celebració del congrés CIDUI, els casos s’extrauran a partir de les millors comunicacions relacionades amb la temàtica. I les edicions que no coincideixin amb el congrés, com la d’enguany, es farà a través dels ICEs o unitats de suport a la docència, els quals formen el Comitè Organitzador del CIDUI.

Tota la informació estarà disponible en versió digital i oberta a tothom. Amb aquest projecte es vol donar a conèixer les tasques que es realitzen a la universitat, així com també compartir aquest coneixement amb un públic més general.