Contextualització de les ciències a les carreres tecnològiques

Iniciem contextualització de la Física

Aquest curs, a més de continuar amb el Seminari de Contextualització de les Matemàtiques, s’inicia el Seminari de Contextualització de la Física. La sessió inaugural de Contextualització de la Física se celebra el 29 d’octubre, i comptarà amb l’assistència del rector de la UPC.

Aquestes sessions, iniciades el curs 2017-18, s’emmarquen dins del projecte “Contextualització de les ciències a les carreres tecnològiques de la UPC”. L’objectiu d’aquest projecte és la millora de la docència de les ciències, tot il·lustrant-ne l’ensenyament a través de diferents problemes tecnològics. La metodologia consisteix en la impartició de conferències, adreçades al professorat, que il·lustren l’ús de les ciències en diferents àrees tecnològiques.

D’altra banda, i derivat d’aquests Seminaris, aquest curs s’han endegat sessions sobre “Aplicacions de les Matemàtiques a l’Enginyeria” adreçades a l’estudiantat de l’ETSEIB, de l’FME i del CFIS, sota la coordinació de Marta Peña, sotsdirectora de l’ICE, i amb la col·laboració del professor emèrit Josep Ferrer. La iniciativa s’emmarca en les tendències europees per promoure les carreres STEAM, en particular estimulant l’engagement de l’estudiantat com a forma de superar els recels i disminuir l’abandonament.

Més informació: https://www.ice.upc.edu/ca/ca/professorat-upc/contextualitzacio-de-les-ciencies-a-les-carreres-tecnologiques-de-la-upc