El Metacampus d’Unite!

Una col·laboració de l’ICE

L’ICE ha tingut el plaer de coordinar la posada en marxa i el desenvolupament del Metacampus d’Unite! al llarg d’aquests dos últims ultims anys.

El Metacampus és un a plataforma digital desenvolupada per UPCnet, basada en Moodle, que connecta les 7 plataformes digitals de suport a la docència de les 7 universitats de l’aliança. PDI, PAS i estudiantat poden accedir-hi amb la seva adreça de correu electrònic institucional, mitjançant autenticació via EduGain.

A través del Metacampus de moment es té accés exclusivament a aquelles activitats que s’ofereixen d’acord amb Unite!, però el seu potencial és enorme.

Un exemple d’activitats a les que es pot accedir enguany a través del Metacampus és el paquet de mòduls pedagògics sobre Teaching and Learning adreçats al personal acadèmic i oferts per les 7 universitats sòcies. Els mòduls s’ofereixen en anglès i són gratuïts.

La integració del sistema LTI, acrònim de Learning Tools Operability, fa que es pugui accedir a l’activitat via el Metacampus, malgrat l’activitat estigui hostatjada a la plataforma virtual de la universitat d’origen.

Aquesta solució tecnològica és un gran avantatge quan parlem d’oferir activitats pròpies a membres d’altres universitats. Gràcies a l’LTI, cada professor o professora pot operar la seva oferta des de la plataforma digital de la seva universitat, sense haver de duplicar continguts.

Recórrer el camí del Metacampus al llarg d’aquests dos anys ha estat un projecte col·laboratiu, no solament amb UPCnet sinó també amb les persones i serveis informàtics de les 7 universitats de l’aliança, i la participació activa de tantes persones de les 7 universitats, que han aportat tant les seves necessitats com la seva bona predisposició a provar, corregir, millorar i tornar a començar, per a que el Metacampus avanci i sigui una realitat robusta i amb futur.

Moltes gràcies a tots!

Metacampus Unite! https://metacampus.unite-university.eu/