Formació per a les escoles dins del programa AQUÍ STEAM

Centres de primària o secundària participen a la formació

Trenta centres de primària o secundària van participar el passat juliol en la formació Com incorporar accions STEAM.

El programa AQUÍ STEAM de la UPC vol despertar l’interès de les noies entre 9 i 14 anys als estudis de tecnologia i enginyeria trencant els estereotips i rols de gènere establerts en la societat. Es vol fer visibles nous referents femenins d’una manera atractiva i propera per a les noies.

L’activitat formativa es va dissenyar des de l’ICE de la UPC per les escoles participants al programa AQUÍ STEAM. Amb el títol Com incorporar accions STEAM en els nostres centres docents. Dissenyant plans d'accions a primària i ESO. La formació, en format taller, va donar eines als centres per introduir la perspectiva de gènere a l’acció educativa, d’acord amb els principis de coeducació i d’igualtat d’oportunitats.

El curs es va dur a terme en 3 sessions de 5 hores (11, 12 i 13 de juliol) i va donar resposta als següents dos objectius:

• Formar al professorat de cicle mitjà i superior de primària i d’ESO, per tal de que puguin esdevenir coordinadors i/o dinamitzadors, en els seus centres, d’accions STEAM amb visió de gènere.
  • Facilitar eines i estratègies per elaborar un pla d’actuació de centre que promogui accions STEAM amb una vessant gènere.

En finalitzar la formació tots els centres participants van aconseguir elaborar la seva proposta de pla d’acció pel curs 2019-2020. També es va començar a teixir una xarxa de centres amb interessos compartits amb les estratègies i dinàmiques aportades pel gabinet d’innovació i comunitat.