Mentories entre estudiants

Col·laboració amb els centres de la UPC

L’ICE col·labora amb els centres de la UPC que han posat en marxa programes de mentories entre estudiants.

Aquest setembre 2019 l’iniciem amb l’activitat “Tècniques per connectar i acompanyar en la mentoria”adreçada als estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona que mentoritzaran els seus companys durant el 2019-2020.( Per saber-ne més sobre el programa de mentories entre iguals a la FIB de la UPC: https://www.fib.upc.edu/ca/estudis/graus/pla-daccio-tutorial/mentories-entre-iguals).

Des de la primera edició d’activitats, en la que van participar tres centres de la UPC,  s’ha seguit col·laborant amb els centres que ho han demanat, i s’ha adaptat l’activitat a les necessitats concretes de cada centre.

Les activitats estan adreçades als estudiants seleccionats pels centres per actuar com a mentors d’estudiants de primer de grau, i busquen oferir als estudiants mentors un primer guiatge per a que l’experiència de mentoria sigui al més exitosa possible tant per als estudiants mentors com per als estudiants de primer.

Els temes tractats giren entorn de:

• Eines de coaching per aplicar a la mentoria entre iguals.
  • Construir relació i generar compromís.
  • Pautes i recursos per ser més eficaç en el temps d’estudi.