Respostes UPC a la Covid-19

Actuacions acadèmiques

El dia 15 de desembre de 2020 la Universitat Politècnica de Catalunya celebra la Jornada “Respostes UPC a la Covid-19. Actuacions acadèmiques endegades responent a la crisi sanitària”, organitzada amb la col·laboració de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE).

El rector de la UPC ha convidat a tot el professorat de la UPC a participar-hi. Els ponents de la UPC han parlat des de l’Auditori del Vèrtex, i s’ha pogut seguir per Meet.

Durant la jornada es fa un balanç del que vàrem fer a la UPC i com vàrem respondre al confinament sobtat, des d’una visió des del punt de vista acadèmic i educatiu. La cronologia del que va passar, els problemes amb els que ens vàrem trobar i com vàrem abordar la seva resolució.

Com a universitat politècnica valorem que donem explicacions, amb transparència mostrem el que hem fet i com hem resolt els problemes amb els que ens vàrem trobar.

Intervenen:

-       Sisco Vallverdú, delegat del rector per a tecnologies per a la innovació docent

-       Núria Garrido, vicerectora de Docència i Estudiantat

-       Agustín Fernández, vicerector de Transformació Digital

-       Santiago Silvestre, vicerector d'Avaluació i Qualitat

-       Ariadna Llorens, directora de l'ICE

-       Joana Prat, membre de l'equip directiu de l'ICE

-       Carles García, en representació del Consell de l’Estudiantat.

L’ICE hi presentem l’activitat del confinament (Q2-2019-2020): formació, acompanyament, indicadors Atenea. Una visió col·laborativa i d’acompanyament al PDI de la UPC. De seguida es va veure que tot el que cada centre feia es podia compartir. L’ICE es va bolcar en dues feines importants que es podien fer des de l’ICE, podíem ser referents d’experts i d’escolta, per fer xarxa, fer comunitat, fer acompanyament al nostre professorat amb tota aquesta dinàmica que teníem al davant.

5 conclusions:

-       la importància de la formació permanent i l’acompanyament al professorat

-       les dades

-       la robustesa com a universitat en tema tecnològic

-       estem davant d’un replantejament estratègic de la docència i l’aprenentatge

-       la capacitat d’adaptació al canvi, la flexibilitat i el compromís, la remotivació d’una universitat líder.

I el terreny de joc va ser Atenea, el que s’ha convertit en aula real!

Tots els ponents agraeixen la feina de totes les persones de tots els equips, tant PAS com PDI, que s’han implicat en trobar solucions, i a la comunitat UPC en general, amb l’estudiantat.

Notícia relacionada i accés a les presentacions: