La UPC i la UB volen consolidar el programa De la Ciència al Mercat com a plataforma de suport a l'emprenedoria

La primera edició, celebrada a principis del 2017, ha sigut satisfactòria i ha donat llum a interessants projectes

Barcelona, 15 de juny del 2017

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat de Barcelona (UB) van posar en marxa a principis del 2017 el programa De la ciència al mercat, dedicat a la promoció de l'emprenedoria entre els joves i vinculat al Programa de Garantia Juvenil a Catalunya. La gran resposta per part dels participants, la qualitat de les activitats durant el programa i el naixement de projectes interessants de la mà d'alguns dels assistents han donat peu al fet que els organitzadors vegin amb bons ulls una segona edició per a l'any 2018, situació que dependrà en últim termini de la Generalitat de Catalunya.

De la Ciència al Mercat va néixer amb la intenció d'activar l'emprenedoria territorial especialitzada amb una sòlida aposta formativa per tots aquells alumnes de màster i doctorat amb ganes d'iniciar el seu camí cap al sector empresarial. Aquesta motivació inicial es va transformar en un programa ple de sessions carregades de contingut especialitzat en emprenedoria, innovació, models de negoci i tècniques per a la protecció de la tecnologia, entre d'altres. Aquests seminaris van ser impartits per personal especialitzat en les matèries, lectors i lectores tan vinculats a la universitat com a l'empresa privada i altres institucions.

Els alumnes van disposar d'un total de 150 hores de formació, que van transcórrer entre els mesos de febrer i març del 2017 a la Facultat d'Economia i empresa de la UB. A més de les sessions a l'aulari, els participants van poder gaudir de 120 hores de tutoria personalitzada, portades a terme durant els mesos d'abril i maig, i que es van adaptar a les necessitats de cadascun dels projectes presentats.

Fonts de la UPC i la UB manifesten la seva predisposició perquè De la Ciència al Mercat es consolidi com una solució per a donar viabilitat als projectes d'emprenedoria i veurien amb bons ulls la celebració de la segona edició per a l'any vinent. La decisió final queda en mans de la Generalitat de Catalunya i es creu que donarà el veredicte a finals de l'estiu.

Tres projectes innovadors

De la Ciència al Mercat té com a objectiu prioritari donar eixida a aquelles idees innovadores proposades pels estudiants que van assistir a les jornades. Aquesta primera edició del programa ha cobert les expectatives dels organitzadors donat que han sigut tres els projectes que han prosperat i que estan relacionats amb àmbits diversos de la ciència.

Victor Orlach, estudiant d'Enginyeria de Telecomunicacions a la UPC, és un exemple d'èxit amb el seu projecte Sensorial Processing Tech Barcelona. Aquesta empresa es dedica a la venda de sistemes sensorials per a l'automatització, productes amb tecnologia pròpia aplicada i desenvolupament, i fonamenta aquesta tecnologia innovadora amb la integració d'un teorema propi sobre la sensorialitat humana.

Alejandro Martí, doctor en enginyeria mediambiental però la UPC, porta a terme Mitiga Solutions, un projecte que proporciona solucions personalitzades per la gestió del trànsit aeri durant situacions d'emergència causades per riscos atmosfèrics. Amb aquest propòsit, Mitiga Solutions ha desenvolupat SORT-ATM, la primera eina computacional d'alt rendiment capaç d'avaluar i gestionar els riscos volcànics en temps real. L'eina millora la gestió de riscos de clients industrials (aviació, asseguradores, etc.). Mitiga Solutions és una spin-off del Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS).

Emanuele Monza, Victor A. Gil i Maria F. Lucas formen l'equip de Zymvol Biomodeling, un projecte que combina àrees com la química computacional, l'enginyeria biomèdica i la biomedicina. Zymvol Biomodeling proporciona assistència al sector industrial en la recerca i desenvolupament de biocataltzadors mitjançant la bioinformàtica. Zymvol Biomodeling genera models de molècules específiques per al sector industrial utilitzant sistemes informàtics.

Contacte: jaime.gil@upc.edu