La Universitat Politècnica de Catalunya acull la 6à edició de l’Investor’s Day

Sis projectes innovadors amb una sòlida base tecnològica van intentar atraure l’atenció dels més de 30 inversors convidats

La 6à edició de l’Investor’s Day, una ronda d’inversió on s’intenten captar fons per al desenvolupament de projectes, va tindre lloc ahir a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). L’acte, convocat pel Servei de Gestió a la Innovació de la UPC, va servir perquè sis empreses, algunes estretament vinculades a la UPC, presentaren les seues propostes amb la intenció d’atraure els més de 30 inversors convidats a l’esdeveniment. Els responsables de cadascun dels projectes van tindre vuit minuts per a explicar als assistents els seus models de negoci, els problemes i les solucions i les seves propostes de futur. Les candidatures, totes de caire tecnològic, provenien d’àmbits molt diversos com la construcció, l’anàlisi de dades, les solucions globals B2B, el reconeixement biomètric, el Cloud Computing i el sector espacial.

L’acte es va desenvolupar a la sala de Juntes del Rectorat de la UPC on van estar presents els integrants del Servei de Gestió de la Innovació, així com d’altres departaments de la universitat vinculats amb la transferència del coneixement al mercat.

Una vegada les empreses van fer les corresponents presentacions, va ser el torn dels inversors que van omplir un formulari amb els suggeriments per a cadascú dels projectes i que servirà per a manifestar el seu interès en aquests. L’Investor’s Day es pot convertir en el primer pas per a aconseguir l’èxit empresarial desitjat.

Les sis candidatures

Les empreses que van participar ahir a la 6à edició de l’Investors Day per ordre de presentació van ser les següents:

Amalfi Analytics, una spin-off en la que participa Ricard Gavaldà, catedràtic de Ciències de la Computació de la UPC i la doctoressa Julianna Ribera que compta amb 30 anys d’experiència en l’àmbit de la gestió sanitària. Amalfi Analítics porta a l’àmbit sanitari el data analytics, que en base d’uns algoritmes de tipus Machine Learning, ofereixen solucions per a la presa de decisions en àmbits complexos de la gestió, millorant l’ús de recursos, l’estalvi i la qualitat de l’assistència.

Unimedia es una start-up que combina la tecnologia, la ciència i la informació que s’obté de la música digital. La funció principal de Unimedia és la de crear solucions globals B2B per a influir en el comportament dels clients millorant les vendes, definint ambients en locals i la reducció de l’estrès en pacients.

Imotion Retail va presentar el seu projecte Imotion Analytics. Aquesta start-up treballa el reconeixement biomètric de persones de forma no intrusiva, detectant el gènere, l’edat, estat emocional i la informació biomètrica de les persones per a mesurar l’afluència als comerços ajudant a millorar les vendes.

Aistech (Access Intelligent Space Technologies) es una start-up que basa el seu model de negoci en la recol·lecció de dades a partir de l’ús de més de 50 microsatèl·lits. Les dades que s’obtindran de la superfície terrestre es transformaran en informació que serà el producte que s’oferirà als clients.

Finboot Tech es una start-up que millora els contractes entre les empreses i les persones mitjançant el sistema dels SmartContracts. Aquesta tecnologia es basa en un programa informàtic intel·ligent que fa servir la tecnologia blockchain i permet eliminar els intermediaris dinamitzant les relacions contractuals.

PSTch és una spin-off dedicada al disseny i producció de ponts ultralleugers de ràpida instal·lació, pensat per a la utilització en situacions d’emergència d’una forma fàcil i segura.