ABLE Human Motion i WIVI by E-Health Technical Solutions, Spin Off’s participades UPC, guardonades als "Premis Expansión 2019".

El passat 30 d’octubre es va celebrar a Barcelona la Primera Edició dels “Premis Expansión Start up 2019”, amb reconeixement a les empreses emergents més destacades al nostre territori en diferents àmbits. ABLE i WIVI van rebre el segon premi en els seus respectius àmbits de participació.

ABLE Human Motion va rebre el segon premi en l’àmbit Health i Biotecnologia, gràcies a la seva feina dedicada a desenvolupar i comercialitzar el primer exoesquelet lleuger de baix cost per assistir a la marxa de pacients amb mobilitat reduïda, concretament en pacients afectats per lesions medul·lars. La tecnologia, protegida per patent, és el resultat de la col·laboració en investigació entre la UPC, la Universitat d’Extremadura i la Universitat de Corunya. Es basa en un sistema interconnectat de sensors i actuadors que, gràcies a un algoritme de control, possibiliten la flexió i extensió del genoll en funció del cicle de la marxa. Aquesta tecnologia permet obtenir un sistema de menor cost i més lleuger, estètic i discret, apte per un ús diari.

Amb l’objectiu de portar aquesta tecnologia al mercat, els co-fundadors Alfons Carnicero (CEO), Àlex García (CTO) i el professor de la UPC Josep Maria Font (CSO) van constituir l’octubre de 2018 ABLE Human Motion. Des d’aleshores, l’equip d’ABLE ha pogut constatar l’interès existent del mercat en la seva solució, obtenint diversos reconeixements en darreres edicions d’esdeveniments d’impacte com són el programa D-Health, Richi Entrepreneurs, 4YFN, BioCat, EIT Health, el COMB, i el recentment Premi Expansión, entre d’altres.

WIVI by E-Health Technical Solutions també va rebre un segon premi, en aquest cas en l’àmbit de Telecomunicacions, Indústria 4.0 i Tecnologies emergents. E-HEALTH Technical Solutions és una companyia espanyola amb capital internacional que combina serveis clínics amb les més modernes tecnologies per tal d'oferir solucions innovadores per a la salut visual a les disfuncions visuals, gràcies als més de 25 anys d'experiència professional en el seu camp, tant en l'àmbit nacional com internacional, dels fundadors de la companyia.

WIVI, dissenyada per E-Health Technical Solutions, és una nova eina capaç d'avaluar, analitzar i millorar disfuncions visuals, a través de la integració de les fases òptica, neural i psíquica que componen el procés visual.

Eva García Ramos, enginyera de telecomunicacions, i Juan Carlos Ondategui Parra, optometrista, són els fundadors d'E-HEALTH Technical Solutions i WIVI. Comparteixen el mateix objectiu: revolucionar el sector de la salut visual per mitjà de solucions altament innovadores i ajudar els prescriptors a avaluar i entrenar la funció visual perquè els nens puguin evitar aquests problemes de visió.