El projecte ‘Zephyr’ guanya el concurs Explorer 2023 a la UPC

L'acte va comptar amb la presència del Vicerrector de Transferència, Innovació i Emprenedoria, Climent Molins

És l’alternativa per millorar la qualitat de vida de les persones, que per diferents motius, deuen passar un llarg termini de temps en cadira de rodes. El seu objectiu és evitar o minimitzar l’aparició de llagues i úlceres pels que han d’estar asseguts durant moltes hores.

El terrassenc Roger Arnau Bach és el guanyador, a la UPC, de l’edició del concurs Explorer 2023, que impulsa el Banc Santander i que a la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) es desenvolupa amb la coordinació del programa Emprèn UPC. El guardonat és graduat en Enginyeria industrial electromecànica per l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)

El projecte Zephyr’ es tracta en la creació d’un coixí; dissenyat, fabricat i imprès amb tecnologia 3D, que permet una adaptabilitat personalitzada depenent dels tipus de cossos i les necessitats de cada pacient. Gràcies a aquest invent, es podrà prevenir l’aparició de llagues i úlceres als usuaris que estan asseguts a una cadira de rodes o estirats al llit sense poder moure’s.

Zephyr i la resta de projectes finalistes,  se'ls ofereix l'oportunitat de continuar creixent en el programa Emprèn UPC , que  posa a la seva disposició tot un ventall de serveis, activitats i recursos.

A la Final UPC Space es van presentar vuit candidatures que van competir amb ‘Zephyr’. Entre elles, van haver-hi propostes com la d’una app de personal training, una plataforma de VOD de pel·lícules clàssiques o la d’un dispositiu per saber l’estat de maduresa de fruites i verdures.

El guanyador, el Vicerector, els finalistes, el jurat i l'equip de l'SGI de la UPC a les portes del Rectorat